Aktualitātes

Noskaidrotas Latvijas slavenības, kas ir vispopulārākās sociālajos tīklos

Ir izveidots Latvijas slavenību popularitātes sociālajos tīklos reitings “Celebrity box” Social Media (SM) Top 100. Pirmajā desmitniekā atrodas videoemuārists Stass Davidovs, basketbolists Kristaps Porziņģis, dziedātāji Markus Riva un Lauris Reiniks, reperis Gacho (Gatis Irbe), hokejists Zemgus Girgensons, šovmenis Renārs Zeltiņš, BMX riteņbraucējs Māris Štrombergs, dziedātājs Dons (Arturs Šingirejs) un dīdžejs Toms Grēviņš.

“Celebrity box” SM Top 100 ir simt populāru personu, kuru vidū ir mūziķi, aktieri, sportisti, modeļi, dīdžeji, sabiedrībā pazīstamas personas, pasākumu vadītāji, emuāristi, dizaineri un televīzijas raidījumu dalībnieki. Galvenais kritērijs, lai noteiktu vietu novērtējuma tabulā, bija draugu un sekotāju skaits sociālajos tīklos Draugiem, Facebook, Twitter un Instagram.

Pilna “Celebrity box” SM Top 100 versija ir pieejama šeit Celebrity_box_SM_TOP100.

“Novērtējums “Celebrity box” SM Top 100 atklāja interesantu tendenci, kas ir saistīta ar jaunas slavenību paaudzes veidošanos. Tie ir jaunieši, kas iegūst milzīgu popularitāti ar darbību internetā. Viņi raksta emuārus, veido iedvesmojošus profilus sociālajos tīklos. Piemēram, videoemuārists Stass Davidovs ir kļuvis slavens ar YouTube populāro raidījumu “This is Хорошо”. Tieši šī jaunā veida slavenības mūsu sarakstā atrodas plecu pie pleca, bet dažkārt pat izspiež ievērojamās personas, ko esam pieraduši redzēt fotoreportāžās no visizsmalcinātākajiem saviesīgajiem pasākumiem,” norāda projekta “Celebrity box” direktore un sabiedrisko attiecību aģentūras “A. W. Olsen & Partners” partnere Olga Kazaka.

Reitinga “Celebrity box” SM Top 100 analīze liecina, ka daudzām sabiedrībā pazīstamām personām parastais Facebook profils jau ir par šauru, jo vienam lietotājam nevar būt vairāk par 5000 “draugu”. Tāpēc dažas Latvijas slavenības sāk veidot oficiālās lapas, kam var būt neierobežots skaits sekotāju. Turklāt populāras personas, kas vēlas būt liela skaita sociālo tīklu lietotāju uzmanības lokā, ne vien cenšas saziņai izmantot jau daudziem pierastos Facebook, Draugiem un Twitter, bet arī aktīvi apgūst Instagram.

Reitingu “Celebrity box” SM Top 100 2015. gada septembrī ir sastādījusi komunikācijas aģentūra “A. W. Olsen & Partners”, pamatojoties uz Latvijas slavenību draugu un sekotāju skaitu sociālajos tīklos FacebookInstagramTwitter un Draugiem.