ZIŅAS

Speciālisti ķērušies pie blogeru un influenceru jomas sakārtošanas

Marija Vorkule
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Pagājušajā nedēļā, 1. novembrī, Sky & More norisinājās Latvijā pirmais workshop influenceriem un jaunajiem blogeriem, kas atšķirībā no visiem iepriekšējiem bija veltīts nevis tam, kā popularizēt savu Instagram profilu, bet gan juridiskiem jautājumiem: reģistrācijai, rēķinu izrakstīšanai, nodokļu nomaksai un daudz kam citam. Cita starpā tika apspriesti arī reputācijas riski, ētika influenceru darbā un algoritmi, ar kuru palīdzību zīmoli un aģentūras izvēlas, ar ko sadarboties. Ekspertes bija Maija Armaņeva, kas ir profesionāla pilna laika emuāriste, daudzu starptautisku zīmolu vēstniece ar vairāk nekā triju gadu profesionālo pieredzi emuāristes darbā, Marija Vorkule, kas ir komunikācijas aģentūras A. W. Olsen & Partners komunikācijas projektu vadītāja Baltijas valstīs un Digital communication awards 2018 laureāte par Latvijas ietekmētāju tirgus izpēti un analīzi un formulas izstrādi ietekmētāju atlasei konkrēta zīmola vajadzībām, kā arī nodokļu speciāliste Viktorija Kristholde-Lūse no advokātu biroja Vilgerts. Sarīkojuma organizētājas Maija un Marija norāda, ka interese par blogošanas juridisko aspektu ir ļoti liela. „Ir milzum daudz konferenču par sava Instagram profila popularizēšanu, tomēr, kad blogeram sāk piedāvāt sadarbību, rodas daudz jautājumu, kā reģistrēties — kā sabiedrībai ar ierobežotu atbildību vai kā personai, kas veic saimniecisko darbību, vai kā patentmaksas maksātājam —, kādi nodokļi katrā gadījumā ir jāmaksā, kā veikt grāmatvedības uzskaiti, vai drīkst norakstīt izdevumus un kādus tieši, kā izrakstīt rēķinus, kam pievērst uzmanību, slēdzot līgumus, un kāpēc uzņēmumi nelabprāt slēdz autoratlīdzības līgumus,” stāsta Maija Armaņeva. „Tāpēc mēs nolēmām sarīkot pirmo darbsemināru Latvijā, kur apspriest šos jautājumus ar uzaicinātu nodokļu speciālistu. Savukārt es pastāstīju, kam, pēc manas pieredzes, ir jāpievērš uzmanība, slēdzot ...

Kā pieteikties dalībai Celebrity box?

 Celebrity box Ziemassvētku izlaidums plānots novembra beigās – decembra sākumā, tāpēc atlicis pavisam nedaudz laika, lai pievienotos projektam. Celebrity box – tā ir unikāla iespēja, kas piedāvā jūsu produktam vai pakalpojumam nokļūt latviešu slavenību uzmanības centrā, palielināt tā atpazīstamību un paaugstināt sociālo tīklu lietotāju interesi. Tas ir aktuāls komunikācijas kanāls, kas izmeklētai publikai piedāvā ne tikai informāciju, bet arī pašu produktu un iespēju to izmēģināt. Jums nevajadzēs satraukties par rutīnu, jo mēs parūpēsimies par rūpīgi sagatavotu saņēmēju sarakstu, dizainu un kastītes nogādi, kā arī komunikāciju par jūsu produktu sociālajos tīklos un atskaiti. Projekts Celebrity box darbojas jau vairāk kā divus gadus, tas ir reģistrēts zīmols un novērtēts ar starptautisko komunikācijas balvu. No projekta rašanās brīža tajā ir iesaistījušies vārāk nekā 20 dažādi zīmoli. Pieteikties dalībai var līdz 2018.gada 1.novembrim, rakstot celebritybox@olsen.lv Sekojiet mūsu jaunumiem Instagram: @celebritybox.lv vai  #celebrityboxlv

Finanšu ministrijas kampaņa #Atkrāpies! atzīta par labāko pasaulē

Dr. sc. comm. Olga Kazaka
komunikācijas aģentūras A. W. Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes docente
Latvijas Republikas Finanšu ministrija un komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners ir saņēmusi augstāko apbalvojumu sabiedrisko attiecību jomā IPRA Golden World Awards (GWA) 2018 aģentūru kategorijā, kas sadarbojas ar valsts sektoru. Balva ir piešķirta par pretkrāpšanas kustības #Atkrāpies! (#FraudOff!) koncepciju un komunikācijas kampaņu, kurā vairāki desmiti valsts, nevalstisko un komerciālo organizāciju cīnās ar krāpšanu visdažādākajās tās izpausmēs. Ar godalgu IPRA GWA jau trīsdesmit gadus tiek novērtētas labākās komunikācijas kampaņas no visas pasaules, ņemot vērā projektu sarežģītību, jaunradi un oriģinalitāti vietējās sabiedrības, valsts, reģiona un pat visas pasaules kontekstā. 2018. gadā Latvijas kampaņa #Atkrāpies! sacentās ar vairākiem simtiem citu komunikācijas kampaņu no visas pasaules, un finālam bija izvirzīti 42 valstu kampaņas. Kopā ar Latvijas pārstāvjiem, IPRA GWA apbalvojumus dažādās kategorijās saņēma tādas organizācijas kā UniCredit Bank, Aeroflot, Duracell, LEGO, Shell, KFC, pasaules izstāde Astana Expo 2017, Procter & Gamble, Lielbritānijas Pasts, Dubaijas municipālā policija, Nīderlandes muitas dienests, Coca Cola un citi.  “Kustība #Atkrāpies! divu gadu laikā ir kļuvusi par nozīmīgu sociālu fenomenu Latvijā. Kustībā ir iesaistījušās gan valsts pārvaldes iestādes, gan uzņēmēji un organizācijas, kā arī dažādu vecumu vēstneši, kuri gatavi pievērst līdzcilvēku uzmanību un teikt krāpniecībai mūsu dzīvē NĒ. Esmu pārliecināta, ka starptautiskais novērtējums iedvesmos mūs kā kustības rosinātājus turpināt iesākto, lai vēsts par #Atkrāpies! un iespēju pievienoties kustībai izskan arvien plašāk Latvijā un ārpus tās robežām,” uzsver Finanšu ministrijas valsts sekretāres vietniece nodokļu administrēšanas un ēnu ekonomikas apkarošanas jautājumos Jana Salmiņa. „Efektīvas komunikācijas kampaņas raisa diskusijas un liek cilvēkiem aizdomāties un mainīt uzvedību. ...

Kā tagad pārdod instagramā

Dr. sc. comm. Olga Kazaka
komunikācijas aģentūras A. W. Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes docente
Nupat Rīgā norisinājās liela konference, kas bija veltīta mārketingam Instagram. Vairāki Latvijas un starptautiskie eksperti stāstīja, kā ne tikai sazināties, bet arī pārdot caur šo sociālo tīklu. Lūk, galvenās izskanējušās tendences. 1. Punktreklāma Vairs nepietiek prast rakstīt tekstus, publicēt skaistas fotogrāfijas un reklamēt vēstījumus kādai nosacītai 25–35 gadus vecu sieviešu auditorijai. Instagram tagad ļauj precīzi nodot vēstījumu konkrētai auditorijai. Piemēram, klients apskata autotirgotāja mājaslapu un pēc tam sociālajā tīklā sāk redzēt ieinteresējušā automobiļa reklāmu. Organizācijas var soli pa solim aizvest klientu līdz pirkšanas lēmumam. Mērķauditorijas atlase un atkārtota atlase sociālajos tīklos ir kļuvusi arī par risinājumu tā dēvētajam mobilajam aklumam, par ko pirms dažiem gadiem sāka raizēties tirgotāji, kad pamanīja, ka samazinājusies pārdošana zonā pie kases. Agrāk pircēji, gaidot savu kārtu, labprāt papildināja iepirkumu grozu ar impulsa pirkumiem, bet tagad apmeklētāji iedur skatienu ierīcē. Šodien par īpašo piedāvājumu, kas atrodas pāris soļu attālumā, pircējs uzzinās tieši no sociālajiem tīkliem. 2. Kāpēc nav jāskatās influenceru topi Jau 2015. gadā mūsu aģentūra A. W. Olsen & Partners pirmā centās izveidot instagramā populāru personu sarakstu. Un jau tad mēs sapratām, ka tādi saraksti lieliski noder jautājuma aktualizēšanai kopumā, bet ar tiem nepietiek, lai pieņemtu nopietnus ar influenceru mārketingu saistītus lēmumus. Tāpēc, ja tagad plānojat veidot sadarbību ar Instagram slavenību, paskatieties ne tikai viņa sekotāju skaitu, bet arī, no kādiem reģioniem tie ir (piemēram, ja esat fizisks veikals Rīgā, vai gribat tērēt finanses reklāmai profilā, ko lasa cilvēki Krievijā vai Anglijā), pie kuras vecuma grupas pieder, kāds ir vīriešu un sieviešu īpatsvars, cik ietekmētājam ir robotu un ...

Gandrīz puse jauno Instagram lietotāju no Latvijas vēlētos piekopt tādu pašu dzīvesveidu kā ietekmētāji

Mutvārdu tirgvedības asociācijas (WOMMA) starptautiskais pētījums liecina, ka mūsdienu patērētāji arvien biežāk izvēlas smelties iedvesmu un ieteikumus no tiešsaistes ietekmētājiem, nevis lūgt padomu paziņām, kā arī vairāk uzticas ietekmētājiem un uzskata viņus par kompetentākiem un spējīgiem saprotami izskaidrot, kā darbojas kāda prece un kā to lietot. Tomēr starptautiskie pētījumi ne vienmēr atspoguļo vietējās tendences, tāpēc komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners aptaujāja 18 līdz 35 gadus vecus Latvijas iedzīvotājus, lai noskaidrotu viņu viedokli un uzticēšanās līmeni ietekmētājiem.  Saskaņā ar starptautiskā pētniecības un konsultāciju uzņēmuma Gartner datiem nepazīstamu personu (ietekmētāju) ziņas sociālajos tīklos iespaido 84 % milleniāļu patēriņa izvēli. Savukārt Latvijā vairāk nekā ¾ respondentu (77 %) norādīja, ka ir bijis gadījumus, kad ietekmētāja ziņa viņus ieinteresēja un izraisīja tādas pašas vai līdzīgas preces pirkumu. Turklāt 50 % respondentu apzināti ieklausās ietekmētāju viedoklī, kad plāno pirkt kosmētiku, bet, iegādājoties apģērbu un citus garderobes priekšmetus, Instagram slavenību ieteikumus ņem vērā gandrīz trešdaļa (27 %) jauno Instagram lietotāju no Latvijas. Vairums to izskaidro tādējādi, ka ietekmētāju padomi viņiem atvieglo dzīvi — tā ir atbildējis 41 % respondentu. Precizējot, ko tieši vairāk ņem vērā Latvijas iedzīvotāji, kad pērk apģērbu un kosmētiku, noskaidrojās, ka uzticēšanās emuāristiem un mikroietekmētājiem ir ievērojami lielāka nekā klasiskajām slavenībām. Piemēram, izvēloties garderobes priekšmetus, emuāristiem vairāk uzticas 18,6 % aptaujāto, bet slavenībām — 11,7 %. Attiecībā uz kosmētikas līdzekļu izvēli emuāristu padomiem un pieredzei vairāk uzticas ievērojami lielāks pulks ļaužu, proti, 37 %, bet slavenībām — 11,5 %. „Tas ir tāpēc, ka noteiktu preču iegāde jau sen nav tikai pirkums. Noteiktu zīmolu un stila preču izvēle ļauj sevi identificēt ar noteiktu grupu un parādīt ...

Tā sacīt – pilsētas pele un lauku pele

Agnija Jankovska
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju liekas, ka vērtīgākie notikumi un iespējas ir mūsu galvaspilsētā Rīgā. Vai vismaz mums tā liek domāt valsts ekonomiskie rādītāji. Trešdaļa (33 %) Latvijas iedzīvotāju dzīvo Rīgā. Protams, par iemeslu tam tiek minētas darba iespējas. Pārējā Latvijas daļa tiek asociēta ar brīvdienu atpūtas braucieniem, stilīgu kafejnīcu vai jūras apmeklējumiem. Brīvdienās varam redzēt, ka sociālajos tīklos tiek ieliktas skaistas fotogrāfijas ar tēmturi #iesakuapmeklēt (pilsēta), bet darbdienās visi atgriežas galvaspilsētā.   Skumji, ka tā mums liekas, jo mani pēdējā laika novērojumi ir tieši saistīti ar to, ka daudzas spējīgas ģimenes izvēlas par dzīvesvietu kādu lielāku Latvijas pilsētu, nevis Rīgu. Pēc Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem, laikposmā no 2011. līdz 2018. gadam no Rīgas uz citām Latvijas pašvaldībām ir pārcēlušās 40 258 personas, kas ir ļoti liels skaits. Taču šis nav stāsts par dzīvesvietas izvēli, bet to, vai citas Latvijas pilsētas tiek līdzi Rīgas ritmam un tendencēm, vai citas pilsētas var radīt iedvesmojošus zīmolus un profesionālu komunikāciju ar saviem patērētājiem? Stilīgās vietas ārpus Rīgas ir kļuvušas ļoti iecienītas, jo to veidotāji, iespējams, ir nobaudījuši Rīgas enerģiju, bet pamatā viņiem ir vērienīga domāšana, ticība perfekcionismam un lielākas ambīcijas. Varbūt Rīga ir jānogaršo, lai pēc tam šo enerģiju aptuveni 30–40 gadu vecumā izlietotu citā vietā kā lielāka radīšanai. Veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā ir jābūt arī stipram uzņēmuma zīmolam. Zīmols patērētājos raisīs konkrētu vēlmi tam piederēt vai ne, to nogaršot vai ne, to iegādāties vai ne. Kuri tad ir daži no Latvijā (šoreiz Rīgu izlaižot) ...

Aģentūra A. W. Olsen & Partners ir izveidojusi pasaulē labāko valsts sektora kampaņu

Latvijas komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners ir uzvarējusi pasaules vislielākajā sabiedrisko attiecību jomas konkursā IPRA Golden World Awards (GWA) 2018 ar valsts sektoru strādājošo aģentūru kategorijā. Godalga ir piešķirta par pretkrāpšanas kustības #atkrāpies (#FraudOff) koncepciju un komunikācijas kampaņu. Šajā kustībā vairāki desmiti valsts, nevalstisko un komerciālo organizāciju cīnās ar krāpšanu visdažādākajās tās izpausmēs. Ar godalgu IPRA GWA jau gandrīz trīsdesmit gadus tiek novērtēti labākie komunikācijas projekti no visas pasaules, ņemot vērā projekta sarežģītību, jaunradi, oriģinalitāti un tamlīdzīgus kritērijus vietējās sabiedrības, valsts, reģiona un pat visas pasaules kontekstā. „2018. gada finālisti ir lieliski. Konkursam iesniegtajos darbos redzējām metodisku pieeju, izcilu plānošanu un radošumu,” norādīja Starptautiskās sabiedrisko attiecību asociācijas (IPRA) prezidents Barts de Vrīss. „Šādas prestižas godalgas saņemšana, par kuru mēs sacentāmies ar pasaules spēcīgākajiem komunikatoriem, apstiprina aģentūras A. W. Olsen & Partners stingrās pozīcijas pareizību, ka valsts pārvalde ne tikai var, bet tai vajag komunikācijā izmantot mūsdienīgas un progresīvas pieejas. Mēs lepojamies, ka šī nav mūsu pirmā ideja valsts sektoram, kas apbalvota ar augstāko godalgu prestižā starptautiskā konkursā,” sacīja aģentūras A. W. Olsen & Partners partnere Olga Kazaka. “Ar #atkrāpies kustības radīšanu un attīstīšanu esam pierādījuši, ka, apvienojot spēkus, varam sasniegt daudz – paust savu attieksmi pret krāpšanu un aicināt to darīt arī citus sev apkārt. Kustības ilgtermiņa uzdevums ir panākt iedzīvotāju nulles toleranci pret krāpšanos mūsu valstī. Esam ļoti gandarīti par sadarbību un augsti novērtējam profesionāļu atzinību. Tas mūs mudina pie sasniegtā neapstāties, bet turpināt ideju attīstīt arvien ...