ZIŅAS

Latvijā sociālajos tīklos populārāko slavenību TOP 100

Marija Vorkule
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners projekts Celebrity box saņēma balvu kategorijā “Digital communication” ikgadējā Baltijas konkursā "Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2018”. “Celebrity box ir projekts, kurš interesantiem un ievērības cienīgiem produktiem un pakalpojumiem sniedz iespēju nonākt veiksmīgu un Latvijā plaši pazīstamu personu rokās”, - komentē Marija Vorkule, projekta vadītāja A.W.Olsen & Partners - “Par godu saņemtajai balvai esam izveidojuši Latvijā sociālajos tīklos populārāko slavenību TOP100”. Patentētais zīmols Celebrity box pastāv jau 2 gadus – šajā laika periodā projektā ir piedalījušies vairāk nekā 20 dažādi zīmoli. “Projekta ietvaros, reizi trijos mēnešos tiek veidoti tematiskie dāvanu komplekti, kurus saņem Latvijā sociālajos tīklos populāri cilvēki: mūziķi, sportisti, blogeri, aktieri, TV zvaigznes. Pirmais Latvijas Instagram-slavenību TOP100 bija izveidots mazu brīdi pirms Celebrity box projekta uzsākšanas 2015. gadā. Kopš tā laika daudz kas ir mainījies. Kā piemēram, Stass Davidovs un Kristaps Porziņģis šajā topā ir mainīti vietām – šobrīd Latvijā populārākais Instagram lietotājs – ir leģendārais basketbolists. Tomēr abas šīs personības joprojām atrodas līderu trijniekā”. TOP100 listē ir tikušas gan klasiskās slavenības – sportisti, modeles, mūziķi, TV raidījumu vadītāji, gan blogeri. Kā piemēram ceturtajā vietā atrodas Nastja Svon – Youtuber. Piektajā vietā – Laima Vaikule, bet sestajā vietā Anna Grostiņa (modele), kurai seko Daniels Laizāns (sportists), Markus Riva (mūziķis), Jeļena Ostapenko (sportiste), Ginta Lapiņa un Patrīcija Broka (modeles). Pilna “Celebrity box” SM Top 100 versija ir pieejama šeit Latvijas soctīklu slavenību TOP100 Vienlaikus sekotāju skaits nav galvenais kritērijs izvēloties Celebrity box saņēmējus. Kastīšu saņēmēji tiek rūpīgi ...

Projekts “Celebrity box” saņēmis godalgu starptautiskajā komunikācijas nozares izcilības konkursā “Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2018”

Marija Vorkule
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners projekts Celebrity box saņēma balvu kategorijā “Digital communication” ikgadējā Baltijas konkursā "Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2018”. Patentētais zīmols Celebrity box pastāv jau 2 gadus – šajā laika periodā projektā ir piedalījušies vairāk nekā 20 dažādi zīmoli. “Celebrity box ir projekts, kurš interesantiem un ievērības cienīgiem produktiem un pakalpojumiem sniedz iespēju nonākt veiksmīgu un Latvijā plaši pazīstamu personu rokās”, komentē projekta idejas autore, aģentūras A.W.Olsen & Partners partnere - Olga Kazaka, “Projekta ietvaros, reizi trijos mēnešos tiek veidoti tematiskie dāvanu komplekti, kurus saņem Latvijā sociālajos tīklos populāri cilvēki: mūziķi, sportisti, blogeri, aktieri, TV zvaigznes”. Celebrity box saņēmēji tiek rūpīgi atlasīti pēc vairākiem kritērijiem, tādiem kā iesaistes līmenis, reālo sekotāju skaits, botu un masu sekotāju neesamība lietotāja sekotāju vidū. Īpaša uzmanība tiek pievērsta sekotāju skaitam, kuri ir tieši no Latvijas. "Mūsu sasniegumi sadarbībā ar influenceriem projekta dalībniekiem sniedz izcilus rezultātus," piebilst projekta idejas autore, “Celebrity box nepārtraukti rada lielu ažiotāžu sabiedrībā: mēs regulāri saņemam jautājumus par to, kā var iegūt vai kur var nopirkt Celebrity box, bet projekts ir ekskluzīvs un savā īpašumā to nav iespējams iegādāties”. Komunikācijas aģentūra A.W.Olsen & Partners savu darbību uzsākusi 2005. gadā, saviem klientiem piedāvājot komunikācijas un mārketinga pakalpojumus. Par aģentūras klientiem ir kļuvuši tādi uzņēmumi kā Kaspersky Lab, L’Oreal Baltic, Zepter, WizzAir, ELVI, Mikrotik, Latvijas Republikas Finanšu ministrija, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.

Instagram influeceri: nevis skaits, bet izcelsme

Marija Vorkule
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Viennozīmīgi, mārketinga un sabiedrisko attiecību nākotne ir sociālajos tīklos: 88% jauniešu vecumā no 13 līdz 16 gadiem ikdienā sērfo internetā, izmantojot viedtālruņus, turklāt 70% no viņiem lielāko daļu sava laika pavada, izmantojot sociālos tīklus. Vairāk nekā puse jauniešu (57%) internetu patērē vismaz 3 stundas dienā [1]. Paredzams, ka līdz 2017. gada beigām 75% nozares profesionāļu savās kampaņās izmantos influencerus [2], savukārt tiek prognozēts, ka 2018. gadā par 39% palielināsies šī kanāla izmantošanas izmaksas [3]. Gaidīsim aktuālos datus, lūkojot, vai tiks attaisnotas iepriekšminētās prognozes, taču jau tagad jāatzīst, ka “neformālā komunikācija” mūsdienu versijā definējama kā influencer marketing, kas mūsdienu komunikācijas laukā paliks ilgstoši un tādēļ būtu jāuztver visai nopietni. Jau kopš seniem laikiem word of mouth komunikācija bija spējusi gāzt kalnus, vai, kā minimums, pilsētas. Šādā pat veidā 1635. gadā Nīderlandi apņēma tulpju drudzis: ikviens uzskatīja par nepieciešamību savā īpašumā iegādāties tulpes, kas, pateicoties “viedokļu līderu” radītajai ažiotāžai, kļuva par bagātības un varas simbolu, atspoguļojot augsto statusu sabiedrībā. Baumās pamatotās spekulācijas noteica rekordlielu tulpju sīpolu cenu, kas šodienas izteiksmē būtu līdzvērtīga 40 000 dolāru, savukārt 1637. gadā sabiedrības viedoklis krasi mainījās, kļuva negatīvs attiecībā uz tulpju iegādāšanos un to cena samazinājās 20 reizes, kas tādējādi valstī radīja dziļu finanšu krīzi. Notikuma rezultātā Nīderlande pat vairākas desmitgades pēc šī gadījuma izjuta zināmas grūtības kolonijas intereses aizstāvošo kareivju pakalpojuma izmantošanas apmaksā, kas līdztekus veicināja Jaunās Amsterdamas, skaistās pilsētas Amerikas austrumkrastā, kura tagad tiek saukta par Ņujorku, zaudējumu [4]. Šis komunikācijas kanāls savu aktualitāti ...

Korporatīvā komunikācija 2018. gadā: emociju pārvaldība

Dr.sc.comm. Olga Kazaka
A.W.Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes lektore
Novērojot, kādas korporatīvās komunikācijas tendences ir kļuvušas aktuālas 2017. gadā un ietekmēs sabiedrisko attiecību un mārketinga kampaņu panākumus 2018. gadā, top skaidrs, ka cita starpā ļoti svarīga būs prasme pārvaldīt emocijas. Modē nākusī nostalģija un pieredzes gūšana, diskusijas par emocionālo intelektu, pēcpatiesīgumu un viltus ziņām piešķir daudzslāņainību un dziļumu šai pirmajā acu uzmetienā vienkāršajai parādībai. Nevar nepamanīt, cik moderna pašlaik ir nostalģija. Mani studenti ģērbjas tāpat, kā es skolas gados. Nostalģija izpaužas ļoti dažādi. Ne velti paplašinātās realitātes formātā mēs ķērām tieši pokemonus, nevis kādus mūsdienu varoņus, savukārt Vācijā ir liels pieprasījums pēc kasetēs ierakstītas mūzikas. Cilvēki ir gatavi nodoties patīkamām atmiņām par pagātni, kas nevar neietekmēt to, kā mēs saskaramies ar viņiem. Es domāju, ka arvien vairāk komunikācijas kampaņu izmantos šo elementu, lai piesaistītu uzmanību un izveidotu emocionālu saikni ar zīmolu. Oksfordas vārdnīca par pagājušā gada galveno vārdu atzina „pēcpatiesīgs” (post-truth) — īpašības vārdu, kas „attiecas uz tādiem apstākļiem vai apzīmē tādus apstākļus, kuros objektīvi fakti mazāk ietekmē sabiedriskās domas veidošanos nekā apelēšana pie emocijām un personiskajiem uzskatiem”. Tieši šis vārds kļuva tik nozīmīgs tāpēc, ka masveidā izplatās viltoti ziņu portāli un viltus ziņas. Tagad daudz tiek runāts par nepieciešamību izkopt kritisko domāšanu, bet ir kāda svarīga nianse. Jau 1975. gadā Stanforda universitātes pētnieki veica interesantu eksperimentu: piedāvāja studentu grupai izlasīt vairākas pašnāvnieku pirmsnāves vēstules un noteikt, kuras ir īstas. Daļa studentu atklāja sevī īstu talantu, jo spēja atbildēt pareizi 24 gadījumos no 25. Savukārt citiem veicās daudz sliktāk ...

Kvalitāte, nevis kvantitāte: kāpēc blogeriem vajadzētu uztraukties par to, kas ir viņu sekotāji

Kas vainīgs? Katram Instagrama lietotājam tiek piedāvāts n-tais daudzums iespēju iegūt sev “laikus” un sekotājus – dažādi “uzpūsti” uzņēmumi aktīvi pierakstās Instagramā, raksta privātu informāciju tīklā un uz e-pastiem, piedāvājot savus pakalpojumus. Kādu iekārdina viņu priekšlikumi, kāds ignorē, aizmirstot dzēst tos no saviem sekotājiem. Gan vieni, gan otri izturas dažādi, bet riskē abi – profiliem, kuros ir boti nežēlīgi samazinās apgrozījums - engagement rate. Mūsdienās Instagrams ir pilns ar botiem: manikīrs no Cesvaines, burgerēstuves no Šauļiem, Louis Vuitton somiņas no Pērnavas. Viņi pierakstās pie visiem bez izņēmuma, ieskaitot jūs. Daži profili to dara paši, dažus – ieslēdz „meklētājs”, ja lietotāju ir piesaistījuši viņu pakalpojumi. Kā boti parādās profilā, tas nav tik svarīgi, svarīgi ir, kādas sekas tas var izraisīt. Boti (gan somiņas, gan burgerēstuves, gan lietotāji ar nikiem kā av195639) nav aktīvi – “nelaiko” un nekomentē. Izņēmums – kad pierakstās jūsu profilā, var pāris ziņas “ielaikot” automātiskajā režīmā pieklājības pēc, tas arī viss. Tad viņi karāsies lietotāja profilā kā akmens kaklā. Un, kaut sekotāju skaits izskatās tīri pieklājīgs, galvenā problēma nekur nepazūd – tas ir Instagrama algoritms. Kad jūs ievietojat jaunu ziņu, sākumā tā tiek parādīta ierobežotam daudzumam jūsu sekotāju. Ja šie nedaudzie izvēlētie sekotāji jūsu ziņu uzņems labi, tad tā tiks parādīta maksimālam skaitam pārējo sekotāju. Bet, ja nē, jūsu ziņu redzēs vien neliels daudzums sekotāju un jūs saņemsiet mazāk „laiku” un komentāru. Liekas, kāda botiem ar to saistība. Iedomāsimies, ka mums ir profils ar 1000 sekotājiem, mēs izveidojām ...

Trīs mīti par zīmolmaiņu

Dr.sc.comm. Olga Kazaka
A.W.Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes lektore
Pēdējā laikā, kopā ar visu Latviju aktīvi meklējot jaunu tautisko apzīmējumu „Staķikam”, komunikācijas speciālisti aktīvi diskutē par zīmolmaiņas tendencēm un izaicinājumiem. Manu uzmanību šajā stāstā vairāk piesaista tas, cik bieži organizācijas pārprot zīmolmaiņas jēdzienu, procesu un sekas. 1. Zīmolmaiņas procesā svarīgākais ir atjaunināt logotipu Konsultējot uzņēmējus, vairākkārt esmu saskārusies ar nostāju, ka zīmolmaiņa galvenokārt nozīmē logotipa modernizēšanu. Tā ir tikai korporatīvās identitātes pilnveidošana, ne vairāk. Tomēr pēc būtības zīmolmaiņa paredz lielas pārmaiņas organizācijā. Bieži tas ir saistīts ar kardinālu iekšējo procesu maiņu, jaunu vērtību vai pozicionējuma ieviešanu, orientāciju uz citām vai papildu komercdarbības nišām. Kopumā zīmolmaiņas funkcija ir spēcīgi signalizēt ārējām un iekšējām publikām par pārmaiņām organizācijā. Logotipa maiņa vai pilnveidošana var būt viena no pēdējām, bet patērētājiem redzamākajām pārmaiņām. Mēdz būt arī gadījumi, kad zīmolmaiņas procesā logotips nemaz netiek mainīts. Tā bija ar „Old Spice”, kas nemainīja logotipu, bet mainīja pozicionējumu. Arī „Nike” izmanto logotipu kopš 70. gadiem, bet vairākas reizes ir mainījis savu pozicionējumu. Protams, „Circle K” gadījums ir izteikts zīmolmaiņas piemērs, bet arī tas, ko pašlaik dara „Maxima”, ir spēcīgs darbs pie zīmolmaiņas. Uzņēmums nemainīja logotipu, bet būtiski mainīja vērtības, vadības komandu un politiku, komercdarbības un komunikācijas procesus, kā arī veikalu izskatu un preču klāstu. 2. Rūpes par zīmolu ir tikai komunikatoru pienākums Otrs stereotips, kas mani bieži vien izbrīna, ir uzskats, ka zīmolmaiņa ir tikai komunikācijas speciālistu kompetencē, vai arī otrādi — notiek būtiskas pārmaiņas organizācijā, kuras vadība kļūdaini neuzskata par zīmolu ietekmējošiem procesiem un tāpēc ...

Sociālā kampaņa LViedvesmo

Mēs, #LViedvesmo, esam sociālā kampaņa. Nekādas politikas, nekādas komercijas, viss, ko mēs gribam — caur Tavu sirdi sasniegt citas sirdis. Varbūt Tu gribētu pastāstīt, kā Latvija iedvesmo Tevi? Rīkojies — paveic labu darbu! Kāds var būt labs darbs? Jebkāds, jo skaitās viss, kas vairo prieku un lepnumu par mūsu zemi. Putnu būris mežā, dabas sakopšana, palīdzība kādam, kam tas vajadzīgs, — iespēju ir daudz, tik klausi savai sirdij! Šeit būs vairāki iedvesmojoši video ar jau paveiktiem labiem darbiem un aicinājumu pievienoties arī Tev: http://ej.uz/1qiv Ja esi 6 - 12 klašu skolnieks vai viņu skolotājs, lasi nolikumu (tur atradīsi informāciju, kā pieteikties) un piedalies! Kopā mēs varam paveikt daudz! UZMANĪBU! Pieteikumu iesniegšana konkursam pagarināta līdz 15.10. un balsošana līdz 22.10.