ZIŅAS

A. W. Olsen & Partners un LTAB kampaņa saņēmusi visprestižāko komunikācijas balvu pasaulē

Latvijas komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners ir kļuvusi par pasaules vislielākā sabiedrisko attiecību jomas konkursa IPRA Golden World Awards (GWA) 2019 uzvarētāju aģentūru vidū tradicionālo un jauno mediju integrācijas kategorijā. Apbalvojums ir piešķirts par kampaņu „Trīs soļi pretī ceļu satiksmes drošībai Latvijā”, kas izstrādāta un īstenota pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pasūtījuma. Ar godalgu IPRA GWA jau gandrīz trīsdesmit gadus tiek novērtēti labākie komunikācijas projekti no visas pasaules, ņemot vērā projekta sarežģītību, jaunradi, oriģinalitāti un tamlīdzīgus kritērijus vietējās sabiedrības, valsts, reģiona un pat visas pasaules kontekstā. „Šķiet, ka šogad konkurss ir spēris soli uz priekšu. Mēs redzam arvien radošāku sociālo tīklu izmantojumu un izcilu jaunradi,” norāda Starptautiskās sabiedrisko attiecību asociācijas (IPRA) prezidente un žūrijas priekšsēdētāja Svetlana Stavreva. „Par šo prestižo balvu katru gadu cīnās spēcīgākie pasaules līmeņa komunikatori. IPRA GWA saņemšanu jau otro gadu pēc kārtas mēs uzskatām par apliecinājumu, ka aģentūras A. W. Olsen & Partners pieeja komunikācijas procesiem ir efektīva un progresīva. Piemēram, šogad apbalvotajā kampaņā mēs izmantojām vēstījuma fokusēšanu, dizaina domāšanu, inovāciju ieviešanu procesu atvieglošanai, provokāciju un datu analīzi. Tas mums ļāva saprotami runāt par sarežģītu un ne pašu aizraujošāko tematu, kas ir saistīts ar automobiļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu. Ne velti žūrija uzsvēra jauno un tradicionālo kanālu līdzsvaru mūsu kampaņā, jo šim aspektam mēs pievērsām īpašu uzmanību, saprotot, ka šeit slēpjas liela daļa mūsdienu kampaņu panākumu,” sacīja aģentūras A. W. Olsen & Partners partnere Olga Kazaka. LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins: “LTAB ir ļoti gandarīts par to, ka A.W.Olsen & Partners, ...

Pretkrāpšanas kustība #Atkrāpies! plūc uzvaras laurus vēl divos starptautiskos konkursos

Pretkrāpšanas kustība #Atkrāpies! saņēma starptautisku apbalvojumu konkursā European Excellence Awards, uzvarot pārmaiņu komunikācijas kategorijā. Vienlaikus Maskavā norisinājās Eventiada IPRA The International Public Relations Association) Golden World Awards  2018  apbalvošanas pasākums, kurā kustību apbalvoja ar izcīnīto 1. vietu sociālo projektu kategorijā. Balvas ir piešķirtas par Finanšu ministrijas un komunikācijas aģentūras “A. W. Olsen & Partners” radīto un īstenoto pretkrāpšanas kustības #Atkrāpies! (#FraudOff!) koncepciju un komunikācijas kampaņu, kurā vairāki desmiti valsts, nevalstisko un komerciālo organizāciju cīnās ar krāpšanu visdažādākajās tās izpausmēs. Kustība turpinās jau otro gadu, iepazīstinot dažādas sabiedrības grupas ar iespējām saskatīt un cīnīties pret dažādu veidu krāpniecību mūsu valstī.   “Vēl divas balvas kā starptautiska atzinība, kā arī arvien pieaugošais dalībiestāžu un organizāciju skaits liecina par kustības #Atkrāpies! nepieciešamību un nozīmi. Kustība aug, un esmu pārliecināta, ka līdz ar to aug arī mūsu sabiedrība – kļūst zinošāka, vērīgāka, piesardzīgāka, bet vienlaikus arī drošāka. Starptautiskais novērtējums dod jaunu motivāciju gan #Atkrāpies radītājiem, gan visiem dalībniekiem turpināt iesākto un popularizēt kustības pamatideju arvien plašākam cilvēku lokam tepat Latvijā un arī ārpus mūsu valsts robežām,” pauž Finanšu ministrijas valsts sekretāres vietniece nodokļu administrēšanas un ēnu ekonomikas apkarošanas jautājumos Jana Salmiņa. “Kustība #Atkrāpies kopā ir saņēmusi jau trīs prestižas starptautiskas balvas, kas apliecina mūsu nostāju: valsts pārvaldes komunikācijai jāiet prom no tradicionālās komunikācijas ar standarta kanāliem un neitrāliem vēstījumiem. Tai jābalstās uz aktuālākajām tendencēm, izmantojot radošus risinājumus. Šo kustību pozitīvi izceļ arī tas, ka tajā savus resursus ir apvienojuši vairāki desmiti Latvijas valsts pārvaldes organizāciju, tādā veidā integrēti un efektīvi cīnoties pret ...

Speciālisti ķērušies pie blogeru un influenceru jomas sakārtošanas

Marija Vorkule
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Pagājušajā nedēļā, 1. novembrī, Sky & More norisinājās Latvijā pirmais workshop influenceriem un jaunajiem blogeriem, kas atšķirībā no visiem iepriekšējiem bija veltīts nevis tam, kā popularizēt savu Instagram profilu, bet gan juridiskiem jautājumiem: reģistrācijai, rēķinu izrakstīšanai, nodokļu nomaksai un daudz kam citam. Cita starpā tika apspriesti arī reputācijas riski, ētika influenceru darbā un algoritmi, ar kuru palīdzību zīmoli un aģentūras izvēlas, ar ko sadarboties. Ekspertes bija Maija Armaņeva, kas ir profesionāla pilna laika emuāriste, daudzu starptautisku zīmolu vēstniece ar vairāk nekā triju gadu profesionālo pieredzi emuāristes darbā, Marija Vorkule, kas ir komunikācijas aģentūras A. W. Olsen & Partners komunikācijas projektu vadītāja Baltijas valstīs un Digital communication awards 2018 laureāte par Latvijas ietekmētāju tirgus izpēti un analīzi un formulas izstrādi ietekmētāju atlasei konkrēta zīmola vajadzībām, kā arī nodokļu speciāliste Viktorija Kristholde-Lūse no advokātu biroja Vilgerts. Sarīkojuma organizētājas Maija un Marija norāda, ka interese par blogošanas juridisko aspektu ir ļoti liela. „Ir milzum daudz konferenču par sava Instagram profila popularizēšanu, tomēr, kad blogeram sāk piedāvāt sadarbību, rodas daudz jautājumu, kā reģistrēties — kā sabiedrībai ar ierobežotu atbildību vai kā personai, kas veic saimniecisko darbību, vai kā patentmaksas maksātājam —, kādi nodokļi katrā gadījumā ir jāmaksā, kā veikt grāmatvedības uzskaiti, vai drīkst norakstīt izdevumus un kādus tieši, kā izrakstīt rēķinus, kam pievērst uzmanību, slēdzot līgumus, un kāpēc uzņēmumi nelabprāt slēdz autoratlīdzības līgumus,” stāsta Maija Armaņeva. „Tāpēc mēs nolēmām sarīkot pirmo darbsemināru Latvijā, kur apspriest šos jautājumus ar uzaicinātu nodokļu speciālistu. Savukārt es pastāstīju, kam, pēc manas pieredzes, ir jāpievērš uzmanība, slēdzot ...

Kā pieteikties dalībai Celebrity box?

 Celebrity box Ziemassvētku izlaidums plānots novembra beigās – decembra sākumā, tāpēc atlicis pavisam nedaudz laika, lai pievienotos projektam. Celebrity box – tā ir unikāla iespēja, kas piedāvā jūsu produktam vai pakalpojumam nokļūt latviešu slavenību uzmanības centrā, palielināt tā atpazīstamību un paaugstināt sociālo tīklu lietotāju interesi. Tas ir aktuāls komunikācijas kanāls, kas izmeklētai publikai piedāvā ne tikai informāciju, bet arī pašu produktu un iespēju to izmēģināt. Jums nevajadzēs satraukties par rutīnu, jo mēs parūpēsimies par rūpīgi sagatavotu saņēmēju sarakstu, dizainu un kastītes nogādi, kā arī komunikāciju par jūsu produktu sociālajos tīklos un atskaiti. Projekts Celebrity box darbojas jau vairāk kā divus gadus, tas ir reģistrēts zīmols un novērtēts ar starptautisko komunikācijas balvu. No projekta rašanās brīža tajā ir iesaistījušies vārāk nekā 20 dažādi zīmoli. Pieteikties dalībai var līdz 2018.gada 1.novembrim, rakstot celebritybox@olsen.lv Sekojiet mūsu jaunumiem Instagram: @celebritybox.lv vai  #celebrityboxlv

Finanšu ministrijas kampaņa #Atkrāpies! atzīta par labāko pasaulē

Latvijas Republikas Finanšu ministrija un komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners ir saņēmusi augstāko apbalvojumu sabiedrisko attiecību jomā IPRA Golden World Awards (GWA) 2018 aģentūru kategorijā, kas sadarbojas ar valsts sektoru. Balva ir piešķirta par pretkrāpšanas kustības #Atkrāpies! (#FraudOff!) koncepciju un komunikācijas kampaņu, kurā vairāki desmiti valsts, nevalstisko un komerciālo organizāciju cīnās ar krāpšanu visdažādākajās tās izpausmēs. Ar godalgu IPRA GWA jau trīsdesmit gadus tiek novērtētas labākās komunikācijas kampaņas no visas pasaules, ņemot vērā projektu sarežģītību, jaunradi un oriģinalitāti vietējās sabiedrības, valsts, reģiona un pat visas pasaules kontekstā. 2018. gadā Latvijas kampaņa #Atkrāpies! sacentās ar vairākiem simtiem citu komunikācijas kampaņu no visas pasaules, un finālam bija izvirzīti 42 valstu kampaņas. Kopā ar Latvijas pārstāvjiem, IPRA GWA apbalvojumus dažādās kategorijās saņēma tādas organizācijas kā UniCredit Bank, Aeroflot, Duracell, LEGO, Shell, KFC, pasaules izstāde Astana Expo 2017, Procter & Gamble, Lielbritānijas Pasts, Dubaijas municipālā policija, Nīderlandes muitas dienests, Coca Cola un citi.  “Kustība #Atkrāpies! divu gadu laikā ir kļuvusi par nozīmīgu sociālu fenomenu Latvijā. Kustībā ir iesaistījušās gan valsts pārvaldes iestādes, gan uzņēmēji un organizācijas, kā arī dažādu vecumu vēstneši, kuri gatavi pievērst līdzcilvēku uzmanību un teikt krāpniecībai mūsu dzīvē NĒ. Esmu pārliecināta, ka starptautiskais novērtējums iedvesmos mūs kā kustības rosinātājus turpināt iesākto, lai vēsts par #Atkrāpies! un iespēju pievienoties kustībai izskan arvien plašāk Latvijā un ārpus tās robežām,” uzsver Finanšu ministrijas valsts sekretāres vietniece nodokļu administrēšanas un ēnu ekonomikas apkarošanas jautājumos Jana Salmiņa. „Efektīvas komunikācijas kampaņas raisa diskusijas un liek cilvēkiem aizdomāties un mainīt uzvedību. ...

Kā tagad pārdod instagramā

Dr. sc. comm. Olga Kazaka
komunikācijas aģentūras A. W. Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes docente
Nupat Rīgā norisinājās liela konference, kas bija veltīta mārketingam Instagram. Vairāki Latvijas un starptautiskie eksperti stāstīja, kā ne tikai sazināties, bet arī pārdot caur šo sociālo tīklu. Lūk, galvenās izskanējušās tendences. 1. Punktreklāma Vairs nepietiek prast rakstīt tekstus, publicēt skaistas fotogrāfijas un reklamēt vēstījumus kādai nosacītai 25–35 gadus vecu sieviešu auditorijai. Instagram tagad ļauj precīzi nodot vēstījumu konkrētai auditorijai. Piemēram, klients apskata autotirgotāja mājaslapu un pēc tam sociālajā tīklā sāk redzēt ieinteresējušā automobiļa reklāmu. Organizācijas var soli pa solim aizvest klientu līdz pirkšanas lēmumam. Mērķauditorijas atlase un atkārtota atlase sociālajos tīklos ir kļuvusi arī par risinājumu tā dēvētajam mobilajam aklumam, par ko pirms dažiem gadiem sāka raizēties tirgotāji, kad pamanīja, ka samazinājusies pārdošana zonā pie kases. Agrāk pircēji, gaidot savu kārtu, labprāt papildināja iepirkumu grozu ar impulsa pirkumiem, bet tagad apmeklētāji iedur skatienu ierīcē. Šodien par īpašo piedāvājumu, kas atrodas pāris soļu attālumā, pircējs uzzinās tieši no sociālajiem tīkliem. 2. Kāpēc nav jāskatās influenceru topi Jau 2015. gadā mūsu aģentūra A. W. Olsen & Partners pirmā centās izveidot instagramā populāru personu sarakstu. Un jau tad mēs sapratām, ka tādi saraksti lieliski noder jautājuma aktualizēšanai kopumā, bet ar tiem nepietiek, lai pieņemtu nopietnus ar influenceru mārketingu saistītus lēmumus. Tāpēc, ja tagad plānojat veidot sadarbību ar Instagram slavenību, paskatieties ne tikai viņa sekotāju skaitu, bet arī, no kādiem reģioniem tie ir (piemēram, ja esat fizisks veikals Rīgā, vai gribat tērēt finanses reklāmai profilā, ko lasa cilvēki Krievijā vai Anglijā), pie kuras vecuma grupas pieder, kāds ir vīriešu un sieviešu īpatsvars, cik ietekmētājam ir robotu un ...

Gandrīz puse jauno Instagram lietotāju no Latvijas vēlētos piekopt tādu pašu dzīvesveidu kā ietekmētāji

Marija Vorkule
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Mutvārdu tirgvedības asociācijas (WOMMA) starptautiskais pētījums liecina, ka mūsdienu patērētāji arvien biežāk izvēlas smelties iedvesmu un ieteikumus no tiešsaistes ietekmētājiem, nevis lūgt padomu paziņām, kā arī vairāk uzticas ietekmētājiem un uzskata viņus par kompetentākiem un spējīgiem saprotami izskaidrot, kā darbojas kāda prece un kā to lietot. Tomēr starptautiskie pētījumi ne vienmēr atspoguļo vietējās tendences, tāpēc komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners aptaujāja 18 līdz 35 gadus vecus Latvijas iedzīvotājus, lai noskaidrotu viņu viedokli un uzticēšanās līmeni ietekmētājiem.  Saskaņā ar starptautiskā pētniecības un konsultāciju uzņēmuma Gartner datiem nepazīstamu personu (ietekmētāju) ziņas sociālajos tīklos iespaido 84 % milleniāļu patēriņa izvēli. Savukārt Latvijā vairāk nekā ¾ respondentu (77 %) norādīja, ka ir bijis gadījumus, kad ietekmētāja ziņa viņus ieinteresēja un izraisīja tādas pašas vai līdzīgas preces pirkumu. Turklāt 50 % respondentu apzināti ieklausās ietekmētāju viedoklī, kad plāno pirkt kosmētiku, bet, iegādājoties apģērbu un citus garderobes priekšmetus, Instagram slavenību ieteikumus ņem vērā gandrīz trešdaļa (27 %) jauno Instagram lietotāju no Latvijas. Vairums to izskaidro tādējādi, ka ietekmētāju padomi viņiem atvieglo dzīvi — tā ir atbildējis 41 % respondentu. Precizējot, ko tieši vairāk ņem vērā Latvijas iedzīvotāji, kad pērk apģērbu un kosmētiku, noskaidrojās, ka uzticēšanās emuāristiem un mikroietekmētājiem ir ievērojami lielāka nekā klasiskajām slavenībām. Piemēram, izvēloties garderobes priekšmetus, emuāristiem vairāk uzticas 18,6 % aptaujāto, bet slavenībām — 11,7 %. Attiecībā uz kosmētikas līdzekļu izvēli emuāristu padomiem un pieredzei vairāk uzticas ievērojami lielāks pulks ļaužu, proti, 37 %, bet slavenībām — 11,5 %. „Tas ir tāpēc, ka noteiktu preču iegāde jau sen nav tikai pirkums. Noteiktu zīmolu un stila preču izvēle ļauj sevi identificēt ar noteiktu grupu un parādīt ...