ZIŅAS

A.W.Olsen & Partners — vienīgā Latvijas komunikācijas aģentūra, kas apbalvota ar European Excellence Awards 2021

Latvijas PR aģentūra A.W.Olsen & Partners kļuvusi par lielākā Eiropas komunikācijas konkursa European Excellence Awards 2021 uzvarētāju kategorijā —“Pārmaiņu komunikācija”. Šogad šajā prestižajā konkursā savā starpā konkurēja vairāk nekā 800 pieteikumu. Kompetenta žūrija augsti novērtējusi komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners kampaņu “Esi reāls!”, kas tika izstrādāta un īstenota pēc Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pasūtījuma. Šogad tā ir vienīgā European Excellence Awards balva, kas atceļos uz Latviju. Viss European Excellence Awards 2021 uzvarējušo projektu saraksts: https://www.excellence-awards.com/best-of-2021/ Kampaņas „Esi reāls!” videoapraksts: https://youtu.be/NR_cOvdxRX8 Jāatzīmē, ka kampaņa „Esi reāls!” ir atzīta par labāko kategorijās „Tradicionālo un jauno mediju integrācija” (aģentūra), „Sociālie mediji” (aģentūra) un „influenceru mārketings” (aģentūra) arī pasaules līmeņa nozīmīgākajā konkursā sabiedrisko attiecību jomā IPRA Golden World Awards (IPRA GWA) 2021. Arī šeit „A. W. Olsen & Partners” bija gods kļūt par vienīgo balvas saņēmēju no Latvijas.   Par European Excellence Award Prestižākā Eiropas prēmija European Excellence Award tiek pasniegta par izciliem sasniegumiem sabiedrisko attiecību un komunikāciju jomā kopš 2007. gada. Starptautiska žūrija vērtē pretendentus dažādās nominācijās, tādējādi izceļot labākos darba piemērus komunikācijas un PR jomā visā Eiropā.

Vai influenceru mārketinga nozare piedzīvo pubertāti?

Dr.sc.comm. Olga Kazaka
A.W.Olsen & Partners partnere, LU docente
Procesi, kas notiek influenceru mārketinga nozarē, atgādina sarežģīto pārejas posmu, kad pusaudzis no bērna, ko lolo un lutina, pārvēršas par pieaugušo, kas uzņemas atbildību un kā līdzīgs ar līdzīgu izturas saskarsmē ar gados vecākiem cilvēkiem. Spriediet paši. Kā saukt šīs darbības jomas pārstāvjus: ietekmētāji, blogeri, satura veidotāji, viedokļu līderi, digitālā satura autori? Pašlaik ir tik daudz variantu un diskusiju kā nekad iepriekš, un tieši tas liecina par pašidentificēšanās meklējumiem, kas raksturīgi katrai nopietnai nozarei. Otra pazīme ir saistīta ar finansiālajām attiecībām. Nodokļu reforma ir likvidējusi vai padarījusi neizdevīgas galvenās nodokļu samaksas formas, ko līdz tai izvēlējās influenceri Latvijā: patentmaksu, autoratlīdzības līgumu, mikrouzņēmumu. Tas liecina, ka arī šajā ziņā ietekmētājiem ir pienācis laiks parādīt briedumu un veidot uzņēmumus, kas veic pilnvērtīgu finansiālo darbību. Tāpat mēs redzam, ka paplašinās kritēriji, pēc kuriem izvēlas ietekmētājus sadarbībai. Protams, nekur nav pazuduši standarta rādītāji, piemēram, sekotāju skaits (turklāt tas vairs nav pašmērķis, jo par stabilu tendenci ir kļuvusi sadarbība ar nano un mikro influenceriem), sekotāju portrets (no kurienes viņi ir, kāds dzimums un vecums dominē), vai ir krāpšanas pazīmes un kāda ir situācija ar iesaistes līmeni (starp citu, tieši iesaistes imitācija pašlaik ir visizplatītākais krāpšanas veids Latvijas ietekmētāju vidū), vai reklāmdevējam ir piemērots influencera tēls un komunikācijas stils, kā arī forma, kādā viņš parasti atspoguļo zīmolus. Taču uz šī fona arvien svarīgāki kļūst arī papildu kritēriji, piemēram, blogera un zīmola vērtību saskanība, kā arī ietekmētāja profesionalitāte attiecībā gan pret sadarbības partneriem, gan pret lasītājiem. Lielā ...

Piedalāmies “RIGA COMM Influenceru mārketinga konferences” veidošanā

Komunikācijas aģentūra A.W.Olsen & Partners sadarbībā ar starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrību BT1 rīko “RIGA COMM Influenceru mārketinga konferenci”, kas norisināsies šī gada 14. oktobrī Ķīpsalā. Ar runu par influenceru mārketinga tirgus situāciju Latvijā pasākumu atklās mūsu aģentūras  partnere Olga Kazaka. Konferencē varēs uzzināt par esošajām un gaidāmajām tendencēm influenceru mārketinga jomā, sākot no tēmām par aktuālākajām sadarbības un informācijas pasniegšanas formām līdz attiecību noformēšanas finanšu niansēm. Pasākums veidots tā, lai tas profesionāli un informatīvi būtu noderīgs gan satura veidotājiem un influenceriem, gan zīmolu un aģentūru pārstāvjiem. Lektori dalīsies stāstos par veiksmīgo un ne tik veiksmīgo pieredzi influenceru mārketinga vidē, kā arī aktuālām tēmām par likumdošanu, nodokļiem un godīgu komercpraksi, veidojot sekmīgu sadarbību. Pasākuma ietvaros satura veidotājiem būs iespēja satikties ar zīmolu pārstāvjiem un dibināt biznesa kontaktus. Plašāka informācija par pasākumu: https://rigacomm.com/lv/

Latvijas komunikācijas kampaņa par influenceru mārketingu kļuvusi par sensāciju pasaules sabiedrisko attiecību konkursā

Latvijas komunikācijas aģentūrai „A. W. Olsen & Partners” uzreiz 3 kategorijās ir piešķirts pasaules nozīmīgākais apbalvojums sabiedrisko attiecību jomā IPRA Golden World Awards (IPRA GWA) 2021. Balvas ir piešķirtas par komunikācijas kampaņu „Esi reāls!”, kas ir izstrādāta pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra pasūtījuma, lai palīdzētu auditorijai kritiskāk uztvert sociālo tīklu saturu, kā arī stimulēt ietekmētājus un zīmolus, kuri ar viņiem sadarbojas, nemaldināt patērētājus.  Kampaņa „Esi reāls!” ir atzīta par labāko kategorijās „Tradicionālo un jauno mediju integrācija” (aģentūra), „Sociālie mediji” (aģentūra) un „influenceru mārketings” (aģentūra). Šogad „A. W. Olsen & Partners” kļuva par vienīgo prestižās balvas saņēmēju no Latvijas. “Patiesi lepojos ar mūsu un „A. W. Olsen & Partners”  sadarbību, īstenojot "Esi reāls!" kampaņu! Panākumu atslēga ir tieši tā, ka mēs kā valsts institūcija drosmīgi esam pievērsušies vienas ļoti svarīgas jomas, influenceru mārketinga, pastiprinātai uzraudzībai un patērētāju aizsardzībai, bet „A. W. Olsen & Partners” palīdzēja svarīgos vēstījumus aiznest līdz mērķauditorijām. Tas novērtēts arī starptautiskā mērogā! Tajā pašā laikā apzināmies, ka šīs jomas sakārtošanā vēl daudz darāmā un darbu turpināsim!” Baiba Vītoliņa, Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore. “Influenceru mārketinga jomā pastāv vairāki izaicinājumi, kurus ir svarīgi sistemātiski risināt. Viens no tiem ir reklāmdevēju un ietekmētāju attiecību caurredzamība. Uzreiz trīs apbalvojumi nozīmīgākajā pasaules līmeņa konkursā apliecina, ka šis jautājums ir aktuāls ne tikai Latvijā. Mēs arī turpmāk strādāsim pie influenceru mārketinga nozares attīstības, runājot ne tikai par tās priekšrocībām, bet arī problēmām, to risināšanas ceļiem un aktuālajām tendencēm. Tā, mēs plānojam šā gada 14. oktobrī sadarbībā ar BT1 rīkot RigaComm Influenceru mārketinga konferenci,” ...

#OlsenUpToDate: aktuālākais par korporatīvo komunikāciju

Sekojiet līdzi "Olsen Up To Date" , kuros komunikācijas zinātnes doktore, praktiķe ar 20 gadu pieredzi, komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners partnere Olga Kazaka stāsta par aktuālāko PR un mārketingā. Skatieties YouTube vai citās platformās, meklēšanai izmantojot #OlsenUpToDate.

Vai jums var uzticēties?

Dr.sc.comm. Olga Kazaka
partnere komunikācijas aģentūrā A.W.Olsen & Partners, Latvijas Universitātes docente, "Pirmās PR grāmatas" autore
Uzticēšanās dinamika Ja man palūgtu nosaukt mūsdienu korporatīvās komunikācijas formulu, es teiktu, ka organizācijas piesaista auditorijas uzmanību, piedāvājot apmaiņā emocijas un iespaidus, bet notur šo uzmanību un izveido attiecības ar uzticēšanās palīdzību. Šajā kontekstā mēs redzam interesantu dinamiku. Covid-19 pandēmijas sākumā 2020. gada pavasarī starptautiskie „Edelman Trust Barometer” pētījumi parādīja krasu uzticēšanās pieaugumu nevalstiskajām organizācijām, medijiem, uzņēmumiem un it sevišķi valdībām. Ir pagājis gads, un ir skaidrs, ka tas drīzāk bija uzticēšanās kredīts, jo jaunie dati skaidri norāda, ka iestājusies vilšanās. Tā paša pētījuma rezultāti 2021. gada sākumā liecina par uzticēšanās kritumu visā pasaulē gan medijiem, gan nevalstiskajām organizācijām, gan it sevišķi valdībām. Turklāt redzams, ka uzticēšanās tradicionālajiem un sociālajiem medijiem kā informācijas avotiem ir kļuvusi tik zema, kāda nav bijusi pēdējos 9 gados. Uzticēšanās krīzes pazīmes ir vērojamas arī Latvijā. „Kantar” pētījums liecina, ka cilvēki arvien vairāk vēlas atgriezties pie tādas dzīves, kāda tā bija pirms pandēmijas, un arvien mazāk ir gatavi ievērot ierobežojumus. Turklāt respondenti biežāk norāda uz neapmierinātību ar valdību un prasa aktīvu rīcību, lai atrisinātu izveidojušās problēmas. Pats interesantākais, ka saskaņā ar pētījumu datiem cerību un uzticēšanās vektors tagad ir pārvirzījies uz uzņēmumiem. Šī kategorija izrādījās vienīgā, kas neuzrādīja dramatisku kritumu uzticēšanās indeksā. Vienlaikus ir paplašinājies arī gaidu loks. Piemēram, no uzņēmumu vadītājiem gaida, ka viņi izteiksies un aktīvi rīkosies, lai atrisinātu dažādas sociālās problēmas, kas nav tieši saistītas ar viņu biznesu. Paaudzes Y un Z norāda, ka tas, cik lielā mērā uzņēmumi pandēmijas laikā demonstrē ...

Jaunais normālais: videokonferenču etiķete un praktiski padomi

Dr.sc.comm. Olga Kazaka
partnere komunikācijas aģentūrā A.W.Olsen & Partners, Latvijas Universitātes docente, "Pirmās PR grāmatas" autore
Vispārējā karantīna un darba pārcelšana attālā režīmā daudziem ir dāvājusi jaunas virtuālo tikšanos izjūtas un uzdevusi mums interesantu jautājumu: vai videokonference ir tas pats, kas klātienes tikšanās, vai kaut kas cits? Kādas uzvedības normas šeit ir spēkā? Kas atšķiras no sarunas klātienē? Lūk, daži padomi, kas palīdzēs padarīt videokonferences efektīvākas. 1. Labi sagatavoties Pirmām kārtām sagatavoties tehniski. Par bāzes higiēnas elementiem ir kļuvuši labs mikrofons un austiņas, kā arī labs apgaismojums, kas nāk no jums sejā spīdoša loga vai lampas (nesēdiet ar muguru pret apgaismotu logu). Kamera ir jānovieto acu augstumā. Pilnīgi uzlādējiet datoru un uz tikšanās laiku atstājiet to pievienotu elektrotīklam. Aizveriet visus nevajadzīgos logus un programmas. Parūpējieties par klusu fonu, lai svarīgā brīdī sarunā neiejauktos bērni vai mājdzīvnieki. Iepriekš izmēģiniet tehniku un programmu, bet diskusijas laikā neaizmirstiet izslēgt mikrofonu, kad nerunājat. Daudz jautājumu rodas fona un apģērba izvēles sakarā. Jaunākie pētījumi liecina, ka sarunbiedri visvairāk uzmanības pievērš fonam. Mazliet mazāk — apģērba stilam un krāsai, taču tas tik un tā ir svarīgs aspekts. Visi šie elementi ir sevišķi svarīgi, ja virtuāli sazināties ar vīriešiem vai jaunākas paaudzes pārstāvjiem. Tātad, ja runājam par apģērbu, neitrāla krāsu gamma un lietišķs stils uzsvērs jūsu patiesumu, kompetenci un uzticamību, bet raksti un košas krāsas — radošumu. Ja gaidāma saruna ar augstākstāvošām personām vai svarīgiem jaunajiem klientiem, labāk izvēlēties konservatīvu lietišķo uzvalku neitrālos toņos. Neiedziļinoties sīkumos, svarīgs princips ir tāds: ja strādājat nozarē, kur klātienes sarunās lietišķs apģērbs ir norma, ir iederīgi saglabāt ...