Tas nozīmē spēju turpināt darbību bez atgriezeniskās saites (uzslavas, soda, panākumiem), kā arī gatavību uzņemties atbildību. No malas viss izskatās viegli, tāpēc mēs reti aizdomājamies, ka tieši tas ir visdažādāko nozaru čempionu panākumu iemesls.
Jūs varat izplānot lieliskāko pasākumu, izstrādāt izcilu stratēģiju, uzrakstīt nevainojamu komunikācijas plānu. Bet esat gatavs to mainīt. Ja iekšēji vai ārēji apstākļi un situācija to pieprasa mainīt - mainiet! Spēja reaktīvi adaptēties un pielāgoties ir tikpat lieliska kā izcila komunikācijas stratēģija.
Prasme un spēja izturēties ar cieņu pret ikvienu jebkurā situācijā, neatkarīgi no amata vai statusa, atver daudzas durvis. Tas lielā mērā ir ne tikai cilvēcības, bet arī profesionalitātes apliecinājums.
"Komunikācija" nav tikai jēdziens vai process - tā ir nepārtraukta cilvēku, ideju, darbību, mediju un citu aktivitāšu mijiedardība. Tas ir pastāvīgs izaicinājums, kas prasa rūpīgu plānošanu un stratēģisko domāšanu, bet vienlaikus arī lieliska iespēja attīstīties un augt gan personīgi, gan profesionāli.
Ja esat labi izdarījis savu darbu, tad sirdsapziņa svin dzīvi. Ja nē, tad tā grauž. Tāpēc labāk visus darbus izdarīt labi!
Turiet pa rokai pildspalvu vai telefonu, jo idejas un problēmu risinājumi var uznirt visdīvainākajos brīžos - restorānā, kino ar draugiem, pastaigā, treniņā vai jau iemiegot.
Esiet gatavi krīzei pirms tā ir notikusi. Secīgs un rūpīgs krīzes plāns ir atslēga veiksmīgai tās pārvarēšanai. Turiet to vienmēr azotē ar cerību, ka nekad nevajadzēs izmantot.
Izmantojiet katru iespēju, lai mācītos, jo izcilas kampaņas nesastāv tikai no sabiedrisko attiecību nozares tehnikām. Lai kampaņa izceltos citu starpā, bieži nākas pielietot zināšanas, kas varētu likties pavisam nesaistītas ar PR.
Ja ir šaubas, vai cilvēks ir uz viena viļņa ar jums, tad šaubu nav. Vajag sadarboties ar tiem, ar ko sakrīt vērtības un ir komfortabli sastrādāties.
Excel ir ne vien noderīgs rīks datu organizēšanai un analizēšanai, bet arī strukturēta “ideju vētra”, pateicoties kurai rodas labākās kampaņu idejas.
Pārāk pasīva komunikācija tiek pārmesta līderiem 10 reizes biežāk nekā pārāk aktīva. Svarīgi pareizajā brīdī adresēt pareizo vēstījumu pareizai mērķauditorijai, apzinoties vēlamo reakciju.
Lai veiksmīgi spētu darboties komunikācijas nozarē, vienmēr jāzina aktuālos jaunumus! Ziņu raidījumi ir pirmais avots, no kā nereti dzimst jaunas idejas komunikācijas tēmām un aktivitātēm.
Citu cilvēku atsauksmes par veiksmīgi realizētām kampaņām vai patīkamu sadarbības pieredzi ir viens no efektīvākajiem mārketinga instrumentiem uzņēmuma tēla veidošanai un uzticamības veicināšanai.
Lai to atrastu, svarīgi mainīt uzskatu “Tas nav iespējams”, “Mēs to nevaram pavilkt/atļauties” pret jautājumu “Pateicoties kam un kādos apstākļos tas būs iespējams?”.
Strādājot komunikācijas nozarē, vienmēr jābūt gana drosmīgam, lai aizstāvētu idejas, kas reizēm mēdz būt arī ne līdz galam skaidras un plaši pielietotas.
Skaista un izkopta valoda gan mutiski, gan rakstos ir milzīga priekšrocība! Rūpējaties par to, lai teksti būtu saprotami un skaisti, kā arī pareizi noformēti.
Iepazīstieties un tīklojaties, sadarbojieties un atbalstiet citus... Jūs pat iedomāties nevarat, kādās negaidītās situācijās jūsu kontakti var būt noderīgi! Un, ja attiecīgajā situācijā jums tādu nav – nebaidieties spert pirmo soli, lai tos izveidotu!
Jebkura krīze ir iespēja, galvenais mācēt to izmantot. Jebkuru procesu sakārtošana palīdzēs gan krīzē, gan ikdienas darbā, tāpēc sagatavojiet savu komunikācijas stratēģiju, lai jebkurā situācijā justos droši un pārliecinoši.
Senāk bija (daļēji patiess) stereotips, ka sabiedriskās attiecības ir tikai ballītes un uzdzīve. Tā vairs nav. Tā ir plānošana, darīšana, problēmu risināšana, acu un ausu turēšana vaļā, nepārtraukti termiņi un diezgan konstants stresa līmenis. Ja pēc šī visa variet teikt, ka tik un tā neko nenožēlojiet (un pat darītu vēlreiz, bet labāk), apsveicu – esat īstajā vietā!