5 kļūdas, no kurām izvairīties, izstrādājot komunikācijas stratēģiju 2025. gadam

Olsen+Atziņas

5 kļūdas, no kurām izvairīties, izstrādājot komunikācijas stratēģiju 2025. gadam

Novembris ir labākais mēnesis, lai aktīvi pievērstos komunikācijas stratēģijas izstrādei nākamajam gadam. Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners ir apkopojusi piecas biežāk pieļautās kļūdas, no kurām būtu svarīgi izvairīties, plānojot komunikācijas stratēģiju 2025. gadam.
  1. Neskaidru mērķu noteikšana

Viena no galvenajām kļūdām ir komunikācijas mērķu nepietiekama definēšana. Bez konkrētiem, izmērāmiem un sasniedzamiem mērķiem ir grūti novērtēt komunikācijas aktivitāšu efektivitāti. Veidojot stratēģiju, ir svarīgi definēt konkrētus rezultātus, ko plānots sasniegt – piemēram, zīmola atpazīstamības pieaugumu, konkrētas auditorijas iesaisti vai jaunu klientu piesaisti. Viena no būtiskajām tendencēm – komercsektora un valsts pārvaldes organizācijas arvien biežāk kā vienu no mērķiem definē mērķauditorijas uzticības iekarošanu un stiprināšanu.

 

  1. Mērķauditorijas neprecīza definēšana

Neizpratne par mērķauditoriju var novest pie neefektīvas komunikācijas. Lai sasniegtu rezultātus, ir būtiski detalizēti izpētīt savu auditoriju – viņu vajadzības, intereses, sāpes, gaidas un uzvedības modeļus. Olsen+Partners pieredze rāda, ka mērķauditorijas segmentēšana palīdz efektīvāk sasniegt mērķus.

 

  1. Vienota satura veidošana visiem kanāliem

Daudzi uzņēmumi kļūdaini izmanto vienotu ziņojumu dažādos komunikācijas kanālos, kas var mazināt vēstījuma iedarbīgumu. Katram kanālam – tradicionālajiem medijiem, sociālajiem medijiem, e-pastam, mājaslapai – ir atšķirīga funkcija un auditorija, tādēļ stratēģijas izstrādes procesā nepieciešams pielāgot saturu un formātu katram kanālam. Pat dažādos sociālajos medijos vairs nevar izmantot vienus un tos pašus materiālus: kampaņa, ko realizēsiet platformā TikTok,  būtiski atšķirsies no komunikācijas LinkedIn.

 

  1. Reakcijas trūkums uz tendencēm un izmaiņām tirgū

Efektīva stratēģija ir pielāgota aktuālajām tendencēm un pārmaiņām tirgū. Līdz ar tehnoloģiju un klientu uzvedības izmaiņām, ir svarīgi veidot stratēģiju, kas spēj elastīgi reaģēt un pielāgoties. Regulāra konkurentu un tirgus analīze ļauj laikus atklāt jaunas iespējas un nodrošina, ka uzņēmums neatpaliek no izmaiņām.

 

  1. Nepietiekama rezultātu analīze

Stratēģija bez rezultātu analīzes ir bezjēdzīga. Analīze palīdz novērtēt paveikto un ļauj pieņemt datos balstītus lēmumus turpmākām komunikācijas aktivitātēm. Svarīgi ir izvēlēties atbilstošus rādītājus, kas parāda ne tikai kampaņas sasniegumus, bet arī vājās vietas, lai tās varētu novērst.

 

 “Lai izvairītos no kļūdām, organizācijas var iesaistīt komunikācijas aģentūras stratēģijas izstrādē vai atjaunošanā. Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ organizācijas izvēlas aģentūras atbalstu, ir objektīvs skatījums no malas, aktuālo tendenču pārzināšana un plaša pieredze. Sabiedrisko attiecību instrumenti komunikācijā īstermiņā palielina zīmola redzamību, bet ilgtermiņā – arī auditorijas uzticēšanos," norāda komunikācijas aģentūras Olsen+Partners partnere Olga Kazaka.

 

Olsen+Partners līdzšinējā pieredze liecina, ka komunikācijas stratēģijas izstrāde iepriekšējā gada novembrī ļauj ne tikai analizēt pēdējos uzņēmuma darbības rezultātus un ieplānot aktivitātēm atbilstošu budžetu, bet arī ņemt vērā ārējā tirgus tendences. Uzņēmumi, kuri novēloti sāk stratēģisko plānošanu, paši sevi nostāda neizdevīgā pozīcijā iepretim nozares konkurentiem, kas noteikuši prioritāros attīstības virzienus un proaktīvi seko plāna izpildei.

 

Turklāt stratēģijas izstrāde nenozīmē tās automātisku integrāciju ikdienas darbā, tādēļ ir nepieciešams ieplānot komandas sapulces. Pretējā gadījumā haoss un nesaskaņota rīcība var kavēt uzņēmuma attīstību.

 

Negaidiet veiksmi - tā vietā plānojiet savas komunikācijas aktivitātes jau tagad, lai nodrošinātu, ka gada sākums ir tik jaudīgs, kā esat iecerējuši.

Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Sociālie tīkli
Jaunas atziņas

Latvijas uzņēmumi galvenokārt eksportē uz Lietuvu, Igauniju un Vāciju

Lai veiksmīgi attīstītu eksportu un nostiprinātu Latvijas pozīciju globālajā tirgū, būtisks ir ne tikai preču un pakalpojumu piedāvājums, bet arī spēja komunicēt...
04.11.2024

Olsen+Partners turpina augt – komandai pievienojas pieredzējusī Renāte Vītola

Komunikācijas aģentūrā Olsen+Partners, kuras kampaņas deviņas reizes atzītas par labākajām pasaulē, darbu sākusi klientu servisa vadītāja Renāte Vītola....
04.11.2024

5 kļūdas, no kurām izvairīties, izstrādājot komunikācijas stratēģiju 2025. gadam

Novembris ir labākais mēnesis, lai aktīvi pievērstos komunikācijas stratēģijas izstrādei nākamajam gadam. Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners ir apkopojusi...
04.11.2024

Ekspertu intervijās sabiedrību visvairāk kaitina izvairīšanās atbildēt uz jautājumu

Intervijās ar ekspertiem sabiedrību visvairāk kaitina izvairīšanās no tiešas atbildes uz uzdoto jautājumu, nespēja formulēt galveno domu un paužu aizpildīšana...
04.11.2024

Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju...
04.11.2024

Kāds ir jūsu zīmola solījums?

Reklāmas stratēģijas izstrādes procesā organizācijas nereti svārstās starp diviem galvenajiem reklāmas veidiem: uz pārdošanu orientētām reklāmām vai imidža reklāmas kampaņām.
04.11.2024

Kontakti

Adrese:
Olsen+Partners (SIA PR Kvadrāts)
Alberta iela 13, Rīga, LV-1010, Latvija
E-pasts:
info@olsen.lv
Tālrunis:
+371 25809161
Sociālie tīkli:
Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Lūdzu, akceptējiet lapas sīkdatnes. Lai iepazītos ar datiem, ko saglabājam, apskatiet mūsu Privātuma politiku