Notice: Undefined variable: string in /home/olsenlv/public_html/includes/functions.php on line 307
Kāds ir jūsu zīmola solījums?

Olsen+Atziņas

Kāds ir jūsu zīmola solījums?

Reklāmas stratēģijas izstrādes procesā organizācijas nereti svārstās starp diviem galvenajiem reklāmas veidiem: uz pārdošanu orientētām reklāmām vai imidža reklāmas kampaņām.

Protams, reklāmas veida izvēle ir atkarīga no uzņēmuma mērķiem, tirgus situācijas un ilgtermiņa stratēģijas, tomēr veiksmīgu uzņēmumu reklāmām ir kopīga viena būtiska atšķirība. Kāda? Visās veiksmīgajās reklāmās ir iekodēts skaidrs, konkrēts un izpildāms solījums klientiem.

 

Solījums ir instruments, ar kura palīdzību iespējams veidot attiecības. Turklāt solījuma izpilde ir kā uzticības garants – tam ir lielāka pozitīva ietekme uz saņēmēju nekā vienkāršai pakalpojuma sniegšanai šai personai.

 

Izmantojot plašu Pasaules reklāmas izpētes padomes (WARC) datubāzi, pētnieki Mārtins L. Rožē, Švarcs Jans un Tērners Mimī noskaidroja, kuri zīmolu reklāmas veidi ir visefektīvākie gan jaunu klientu piesaistīšanai, gan viņu pārvēršanai par lojāliem atkārtotājiem. Tika konstatēts, ka ilgtermiņa panākumi un pārdošanas pieaugums 67% kampaņu ir novērojams, ja tiek iekļauts solījums klientiem. Vienlaikus solījuma sniegšana palīdz strukturizēt un konkrētāk definēt zīmola misiju, tādejādi 59% gadījumu uzlabojot uzņēmuma darbību. Kā tas izpaužas praksē?

 

Pastāv trīs visbiežāk izmantotās solījumu sniegšanas stratēģijas:

 

Pirmkārt, ietverot emocionālu ieguvumu, kā klients jutīsies, iegādājoties preci vai izmantojot zīmola pakalpojumus. Piemēram, produkti, kas tiek pozicionēti kā prestiži vai ekskluzīvi, klientiem var radīt lepnuma un augstas pašapziņas sajūtu. Citi zīmoli savās reklāmās var ietvert stāstu stāstīšanu (storytelling), kas rezonē ar klientu vērtībām un dzīves pieredzi, tādejādi pārdodot produktu, kas palīdzēs izjust konkrēta veida emocijas.

 

Otrkārt, izceļot produkta funkcionālo vērtību. Šis solījumu veids ir vērsts uz to, lai uzsvērtu produkta praktisko nozīmi un tehniskās spējas, kas tieši apmierina klienta vajadzības un risina konkrētas problēmas. Piemēram, virtuves ierīču reklāmas var uzsvērt, cik ātri un vienkārši iespējams pagatavot maltītes, tādējādi ietaupot laiku un pūles. Elektroierīču reklāmas var izcelt funkcijas, kas pārliecinās klientus par produkta augsto kvalitāti un veiktspēju. Produkta funkcionalitāti var uzsvērt gan caur demonstrācijas piemēriem, gan priekšrocībām salīdzinājumā ar konkurentu piedāvājumu, gan daloties klientu atsauksmēs un pieredzē.

 

Treškārt, nodrošinot un akcentējot patīkamu iegādes procesu. Viegla, ērta un izdevīga sadarbības pieredze sekmē atkārtotu pirkumu veikšanu un klientu lojalitāti. Piemēram, lietotājiem parocīga mājaslapa, ātra klientu apkalpošana, viegls pasūtījumu process, vienkārša preču atgriešanas politika un lojalitātes programmas ir pāris no elementiem, kas palīdz nodrošināt patīkamu iepirkšanās pieredzi. Citas solījuma kategorijas var ietvert tādas priekšrocības kā izdevīgumu vai ilgtspēju.

 

Būtisks atklājums ir saistīts arī ar to, ka neatkarīgi no solījuma kategorijas, sekmīgām kampaņām piemīt trīs kopīgas īpašības – tās ir prātā paliekošas, vērtīgas un izpildāmas. Šo īpašību kombinācija palīdz veidot uzticību starp zīmolu un patērētājiem, tomēr daļa no katra solījuma vērtības ir garantija, ka klients varēs noteikt, ka solījums ir izpildīts. Tas nozīmē, ka solījumam ir jābūt balstītam uz reāliem un pārbaudāmiem ieguvumiem.

 

Jau šodien pārskatiet sava uzņēmuma vēstījumus un iekodējiet tajos stratēģiskos solījumus.

Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Sociālie tīkli
Jaunas atziņas

Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju...
05.08.2024

Kāds ir jūsu zīmola solījums?

Reklāmas stratēģijas izstrādes procesā organizācijas nereti svārstās starp diviem galvenajiem reklāmas veidiem: uz pārdošanu orientētām reklāmām vai imidža reklāmas kampaņām.
05.08.2024

19 atziņas no 19 gadu pieredzes komunikācijas nozarē

Iedomājieties, kā būtu, ja pirms katrā jaunā sākuma mēs zinātu visu nepieciešamo informāciju, lai izvairītos no šķēršliem? Lai cik lieliski tas izklausītos, reālajā dzīvē tā nenotiek...
05.08.2024

Vai varam uz "Tu"?

Katram trešajam Latvijas iedzīvotājam (28%) nepatīk, ja reklāmās tiek uzrunāts uz “Tu”, turklāt novērojama tendence, ka vīrieši uzrunas formu “Tu” reklāmās uztver pozitīvāk nekā sievietes. Tas tika noskaidrots...
05.08.2024

Piekļuve maksātspējīgai auditorijai Latvijā

Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners un starptautiskā producentu kompānija WGI atklāj iespēju sponsorēt unikālus pasaules līmeņa kultūras pasākumus, kas norisināsies Latvijā 2024. gada pavasara...
05.08.2024

Olsen+Partners un WGI stratēģiskā sadarbība

Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners ir uzsākusi stratēģisko sadarbību ar starptautisko producentu uzņēmumu WGI (Winstag Production OÜ). Tagad organizācijas un zīmoli varēs īstenot drosmīgas...
05.08.2024

Kontakti

Adrese:
Olsen+Partners (SIA PR Kvadrāts)
Alberta iela 13, Rīga, LV-1010, Latvija
E-pasts:
info@olsen.lv
Tālrunis:
+371 25809161
Sociālie tīkli:
Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Lūdzu, akceptējiet lapas sīkdatnes. Lai iepazītos ar datiem, ko saglabājam, apskatiet mūsu Privātuma politiku