Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Olsen+Atziņas

Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju šos principus integrē savu uzņēmumu stratēģijās. Salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm, DEI principus stratēģijās integrē 59% Lietuvas uzņēmumu, bet Igaunijā – 72%. Tas noskaidrots komunikācijas aģentūras “Olsen+Partners” pasūtījuma aptaujā, kurā piedalījās 1535 Baltijas valstu uzņēmēji.

Šī statistika atklāj, ka Latvija, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, vēl ir ceļā uz plašāku dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas vērtību ieviešanu uzņēmējdarbības praksē. Tas var būtiski ietekmēt gan uzņēmumu konkurētspēju, gan spēju piesaistīt un noturēt talantus darba tirgū, kurā arvien vairāk cilvēku pievērš uzmanību darba devēju iekļaujošai politikai.

 

Lai nodrošinātu DEI principu veiksmīgu ieviešanu, ir svarīgi, lai visi organizācijas līmeņi aktīvi strādātu pie šo vērtību integrēšanas uzņēmuma kultūrā. Tomēr realitātē dažādu profesiju uzņēmumu pārstāvjiem viedoklis ir atšķirīgs.

Piemēram, 71% mārketinga, sabiedrisko attiecību un korporatīvās komunikācijas vadītāju norāda, ka organizācijas stratēģijā ir iekļauti daudzveidības, vienlīdzības un iekļaušanas jēdzieni. Skeptiskāki ir cilvēkresursu vadītāji, starp kuriem tikai 39% uzskata, ka daudzveidība ir atspoguļota organizācijas stratēģijā. Tas norāda uz iespējamo plaisu starp uzņēmuma vērtību definēšanu un to reālo īstenošanu praksē.

 

Aizvien vairāk cilvēku atzīst darba devējus par vienu no uzticamākajiem informācijas avotiem, taču ar to vien nepietiek – sabiedrība no uzņēmumiem sagaida arī aktīvu iesaisti sociālo jautājumu risināšanā.

 

Analizējot, kuri dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas kritēriji tiek uzskatīti par nozīmīgākajiem katrā Baltijas valstī, Latvijas uzņēmēji par svarīgāko uzskata fiziskās un garīgās spējas, invaliditāti (21%), sociālekonomisko statusu (13%), pasaules uzskatus un politisko viedokli (13%), kā arī vecumu un paaudzi (13%). 

 

Uzņēmumiem, kas vēlas izcelties konkurences apstākļos un sekmēt ilgtspējīgu attīstību, ir nepieciešams ne tikai definēt dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas principus, bet arī nodrošināt minēto vērtību ieviešanu. Tas ietver visu uzņēmuma līmeņu iesaisti un efektīvas komunikācijas stratēģijas izstrādi.

 

 

*Uzņēmēju aptauju pēc komunikācijas aģentūras “Olsen+Partners” pasūtījuma veica pētījumu kompānija "Norstat", aptaujājot 1535 Baltijas valstu uzņēmējus.

Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Sociālie tīkli
Jaunas atziņas

Ko līderiem būtu jāiemācās no Trampa?

Donalds Tramps savās priekšvēlēšanu kampaņās demonstrē pārsteidzoši inovatīvu pieeju. 2016. gadā viņš izmantoja mērķtiecīgu vēstījumu virzību sociālajos tīklos. Savukārt 2024. gadā par...
17.09.2024

Latvijas uzņēmumi galvenokārt eksportē uz Lietuvu, Igauniju un Vāciju

Lai veiksmīgi attīstītu eksportu un nostiprinātu Latvijas pozīciju globālajā tirgū, būtisks ir ne tikai preču un pakalpojumu piedāvājums, bet arī spēja komunicēt...
17.09.2024

Olsen+Partners turpina augt – komandai pievienojas pieredzējusī Renāte Vītola

Komunikācijas aģentūrā Olsen+Partners, kuras kampaņas deviņas reizes atzītas par labākajām pasaulē, darbu sākusi klientu servisa vadītāja Renāte Vītola....
17.09.2024

5 kļūdas, no kurām izvairīties, izstrādājot komunikācijas stratēģiju 2025. gadam

Novembris ir labākais mēnesis, lai aktīvi pievērstos komunikācijas stratēģijas izstrādei nākamajam gadam. Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners ir apkopojusi...
17.09.2024

Ekspertu intervijās sabiedrību visvairāk kaitina izvairīšanās atbildēt uz jautājumu

Intervijās ar ekspertiem sabiedrību visvairāk kaitina izvairīšanās no tiešas atbildes uz uzdoto jautājumu, nespēja formulēt galveno domu un paužu aizpildīšana...
17.09.2024

Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju...
17.09.2024

Kontakti

Adrese:
Olsen+Partners (SIA PR Kvadrāts)
Alberta iela 13, Rīga, LV-1010, Latvija
E-pasts:
info@olsen.lv
Tālrunis:
+371 25809161
Sociālie tīkli:
Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Lūdzu, akceptējiet lapas sīkdatnes. Lai iepazītos ar datiem, ko saglabājam, apskatiet mūsu Privātuma politiku