Notice: Undefined variable: string in /home/olsenlv/public_html/includes/functions.php on line 307
Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Olsen+Atziņas

Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju šos principus integrē savu uzņēmumu stratēģijās. Salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm, DEI principus stratēģijās integrē 59% Lietuvas uzņēmumu, bet Igaunijā – 72%. Tas noskaidrots komunikācijas aģentūras “Olsen+Partners” pasūtījuma aptaujā, kurā piedalījās 1535 Baltijas valstu uzņēmēji.

Šī statistika atklāj, ka Latvija, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, vēl ir ceļā uz plašāku dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas vērtību ieviešanu uzņēmējdarbības praksē. Tas var būtiski ietekmēt gan uzņēmumu konkurētspēju, gan spēju piesaistīt un noturēt talantus darba tirgū, kurā arvien vairāk cilvēku pievērš uzmanību darba devēju iekļaujošai politikai.

 

Lai nodrošinātu DEI principu veiksmīgu ieviešanu, ir svarīgi, lai visi organizācijas līmeņi aktīvi strādātu pie šo vērtību integrēšanas uzņēmuma kultūrā. Tomēr realitātē dažādu profesiju uzņēmumu pārstāvjiem viedoklis ir atšķirīgs.

Piemēram, 71% mārketinga, sabiedrisko attiecību un korporatīvās komunikācijas vadītāju norāda, ka organizācijas stratēģijā ir iekļauti daudzveidības, vienlīdzības un iekļaušanas jēdzieni. Skeptiskāki ir cilvēkresursu vadītāji, starp kuriem tikai 39% uzskata, ka daudzveidība ir atspoguļota organizācijas stratēģijā. Tas norāda uz iespējamo plaisu starp uzņēmuma vērtību definēšanu un to reālo īstenošanu praksē.

 

Aizvien vairāk cilvēku atzīst darba devējus par vienu no uzticamākajiem informācijas avotiem, taču ar to vien nepietiek – sabiedrība no uzņēmumiem sagaida arī aktīvu iesaisti sociālo jautājumu risināšanā.

 

Analizējot, kuri dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas kritēriji tiek uzskatīti par nozīmīgākajiem katrā Baltijas valstī, Latvijas uzņēmēji par svarīgāko uzskata fiziskās un garīgās spējas, invaliditāti (21%), sociālekonomisko statusu (13%), pasaules uzskatus un politisko viedokli (13%), kā arī vecumu un paaudzi (13%). 

 

Uzņēmumiem, kas vēlas izcelties konkurences apstākļos un sekmēt ilgtspējīgu attīstību, ir nepieciešams ne tikai definēt dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas principus, bet arī nodrošināt minēto vērtību ieviešanu. Tas ietver visu uzņēmuma līmeņu iesaisti un efektīvas komunikācijas stratēģijas izstrādi.

 

 

*Uzņēmēju aptauju pēc komunikācijas aģentūras “Olsen+Partners” pasūtījuma veica pētījumu kompānija "Norstat", aptaujājot 1535 Baltijas valstu uzņēmējus.

Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Sociālie tīkli
Jaunas atziņas

Latvijas uzņēmumi uzrāda zemākos rādītājus Baltijā dažādības un iekļaušanas jomā

Lai gan mūsdienās arvien biežāk tiek uzsvērts, cik nozīmīgi ir dažādības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) principi, tikai 48% Latvijas organizāciju...
17.09.2024

Kāds ir jūsu zīmola solījums?

Reklāmas stratēģijas izstrādes procesā organizācijas nereti svārstās starp diviem galvenajiem reklāmas veidiem: uz pārdošanu orientētām reklāmām vai imidža reklāmas kampaņām.
17.09.2024

19 atziņas no 19 gadu pieredzes komunikācijas nozarē

Iedomājieties, kā būtu, ja pirms katrā jaunā sākuma mēs zinātu visu nepieciešamo informāciju, lai izvairītos no šķēršliem? Lai cik lieliski tas izklausītos, reālajā dzīvē tā nenotiek...
17.09.2024

Vai varam uz "Tu"?

Katram trešajam Latvijas iedzīvotājam (28%) nepatīk, ja reklāmās tiek uzrunāts uz “Tu”, turklāt novērojama tendence, ka vīrieši uzrunas formu “Tu” reklāmās uztver pozitīvāk nekā sievietes. Tas tika noskaidrots...
17.09.2024

Piekļuve maksātspējīgai auditorijai Latvijā

Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners un starptautiskā producentu kompānija WGI atklāj iespēju sponsorēt unikālus pasaules līmeņa kultūras pasākumus, kas norisināsies Latvijā 2024. gada pavasara...
17.09.2024

Olsen+Partners un WGI stratēģiskā sadarbība

Komunikācijas aģentūra Olsen+Partners ir uzsākusi stratēģisko sadarbību ar starptautisko producentu uzņēmumu WGI (Winstag Production OÜ). Tagad organizācijas un zīmoli varēs īstenot drosmīgas...
17.09.2024

Kontakti

Adrese:
Olsen+Partners (SIA PR Kvadrāts)
Alberta iela 13, Rīga, LV-1010, Latvija
E-pasts:
info@olsen.lv
Tālrunis:
+371 25809161
Sociālie tīkli:
Pieteikties jaunumiem:
Jūsu e-pasts ir saglabāts!
Lūdzu, akceptējiet lapas sīkdatnes. Lai iepazītos ar datiem, ko saglabājam, apskatiet mūsu Privātuma politiku