ZIŅAS

Par ko organizāciju vadītājiem ir vērts aizdomāties tieši tagad

Dr. sc. comm. Olga Kazaka
A. W. Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes docente, „Pirmās PR grāmatas” autore
Klasiski jebkādu nepatīkamu, taču neizbēgamu pārmaiņu pieņemšanas procesā cilvēki iziet piecas stadijas: noliegums, dusmas, kaulēšanās, depresija un pieņemšana. Katram tās izpaužas citādi un ne vienmēr norisinās secīgi, tomēr agri vai vēlu mums visiem ir svarīgi nonākt pieņemšanas stadijā, kas ietver izpratni, ka pagaidām nebūs tā, kā bija iepriekš, un tagad ir lietišķi jānovērtē izredzes un jāpārkārtojas. Lūk, trīs aktuāli aspekti, kurus šodien ir svarīgi apdomāt ikvienam organizācijas vadītājam, lai ar minimāliem zaudējumiem izkļūtu no negaidītās krīzes. 1. Emocionāls seriāls un viedokļu līderu laiks Stāsts par jaunu, noslēpumainu vīrusu, ar kuru inficējas daudz ļaužu, aktivizē mūsu pašsaglabāšanās instinktu, tāpēc piesaista lielu auditorijas uzmanību. Lai cik ciniski tas neizklausītos, Covid-19 ir kļuvis par jaunu seriālu, kura sižetam cilvēki aizrautīgi seko līdzi ziņu resursos un sociālajos tīklos. Pašreizējie notikumi apstiprina sen zināmu faktu: emocijas piesaista uzmanību un pārliecina daudz efektīvāk nekā fakti. Kam auditorija tagad noticēs un kuros ieklausīsies? Tajos, kas spēs atrast līdzsvaru starp faktiem un emocijām, lai pēc iespējas efektīvāk noformulētu savu domu. Kā izcilu šāda līdzsvara piemēru varu minēt Angelas Merkeles ārkārtas uzrunu tautai. Jauns pārbaudījums gaida arī kritiskās domāšanas koncepciju. Krīze vienmēr ir lieliska augsne baumu un sazvērestības teoriju izplatīšanai. Un šeit visu organizāciju sistemātiska komunikācija kļūst vēl izšķirīgāka. 2. Elastība un stratēģiskā komunikācija kā krīzes pārdzīvošanas potenciāls Kad viss kārtībā, ir grūti saskatīt patiesu profesionālismu. Savukārt krīzes apstākļos spēja operatīvi reaģēt un pielāgoties kļūst par konkurences priekšrocību. Piemēram, situācijā, kad daudzus veikalus skar vīrusu ierobežošanai noteiktie pasākumi, par ...

Aģentūra A.W.Olsen & Partners — European Excellence Awards 2019 fināliste divās kategorijās

Latvijas PR aģentūra A.W.Olsen & Partners kļuvusi par lielākā Eiropas komunikācijas konkursa European Excellence Awards 2019 finālisti uzreiz divās kategorijās —“Government Agencies & Parties” un“Estonia, Lithuania, Latvia”. Kompetenta žūrija augsti novērtējusi aģentūras A.W.Olsen & Partners projektu “Trīs soļi pretī ceļu satiksmes drošībai Latvijā”, (Three steps to safe roads in Latvia), kas izstrādāts un īstenots pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pasūtījuma, ka arī kampaņu “Youtūberi pret krāpšanu” (YouTubers against fraud), kura tika realizēta pretkrāpšanas kustības #Atkrāpies!/ #FraudOff! ietvaros sadarbībā ar Latvijas Republikas Finanšu ministriju. Jāatzīmē, ka abi projekti jau tikuši profesionāli pagodināti starptautiskā līmenī. Kustība #Atkrāpies! Iepriekš jau saņēmusi visprestižākos starptautiskus apbalvojumus: augstākais apbalvojums sabiedrisko attiecību jomā IPRA Golden World Awards (GWA) 2018 aģentūru kategorijā par sadarbību ar valsts sektoru; starptautisks apbalvojums konkursā European Excellence Awards, uzvarot pārmaiņu komunikācijas kategorijā; pirmā vieta Eventiada IPRA GWA 2018 sociālo projektu kategorijā. Savukārt kampaņa “Trīs soļi pretī ceļu satiksmes drošībai Latvijā” saņēmusi arī zelta godalgu pasaules vislielākajā sabiedrisko attiecību jomas konkursā IPRA Golden World Awards 2019 tradicionālo un jauno mediju integrācijas kategorijā. Ar divu kampaņu videoaprakstiem var iepazīties šajā vietnē: https://ej.uz/FraudOff_2018_case https://ej.uz/3StepsToSafeRoads Par European Excellence Award Prestižākā Eiropas prēmija European Excellence Award tiek pasniegta par izciliem sasniegumiem sabiedrisko attiecību un komunikāciju jomā kopš 2007. gada. Starptautiska žūrija vērtē pretendentus dažādās kategorijās – no iekšējās komunikācijas līdz sabiedrisko attiecību projektiem, tādējādi izceļot labākos darba piemērus komunikācijas un PR jomā visā Eiropā.

Pētījums: vairāk nekā puse Latvijas influenceru ir blēži

Marija Vorkule
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Tiek lēsts, ka 2020. gadā līdzekļu apgrozījums influenceru mārketingā būs 5 līdz 10 miljardi dolāru. Skaidrs, ka ar šādu peļņas potenciālu daudziem rodas vēlme uzaudzēt savu profilu straujāk, nekā tas ir iespējams ar godīgiem līdzekļiem. Cik liels ir krāpšanas apjoms Latvijā atsevišķi un Baltijā kopumā? Komunikācijas aģentūras „A. W. Olsen & Partners” un „Instagram” un „YouTube” blogeru analīzes platformas „HypeAuditor” veiktais pētījums liecina, ka 53 % influenceru Baltijā ir novērojamas krāpšanas pazīmes. Latvijā rezultāti ir tādi paši. Kā ir Latvijā?Latvijā vismazāk blēžu (44 %) tika novērots nanoietekmētāju kategorijā — tie ir sociālā tīkla „Instagram” lietotāji, kam sekotāju skaits nepārsniedz piecus tūkstošus. Savukārt visvairāk krāpnieku, proti, 61 %, ir to lietotāju vidū, kam ir no pieciem līdz 20 tūkstošiem sekotāju. „Tas var būt saistīts ar tādiem kā „stikla griestiem”: ja neesat persona, kas regulāri parādās medijos, ir diezgan grūti pārvarēt 20 tūkstošu sekotāju robežu un sākt labi pelnīt, tāpēc tiek uzsākta dažādu krāpšanas mehānismu izmantošana, piemēram, robotu un reakciju pirkšana, dalība grupās, kur lietotāji aktīvi komentē cits cita ierakstus, kā arī masveida piesekošanas, tas ir, parakstīšanās–atteikšanās, izmantošana,” paskaidro „A. W. Olsen & Partners” projektu vadītāja Baltijas valstīs un Latvijas Universitātes pasniedzēja Marija Vorkule. „Visbeidzot, to vidū, kam ir 20 līdz 100 tūkstoši sekotāju, krāpnieku īpatsvars ir nedaudz mazāks, bet tik un tā pārsniedz pusi — 53 %.” Kurš ir vislielākais blēdis?Varētu domāt, ka igauņu ietekmētāju vidū tiks konstatēts vismazāk tādu, kas izmanto negodīgas metodes, taču izrādījās, ka tā nav: līdz piectūkstoš sekotāju segmentā atklājās 45 % krāpnieku, 5–20 tūkstošu sekotāju kategorijā — 65 %, bet 20–100 tūkstošu sekotāju kategorijā — 55 %, tas ir, pilnīgi ...

10 komunikācijas jomas tendences pasaulē

Dr. sc. comm. Olga Kazaka
A. W. Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes docente
Nupat norisinājās pasaules sabiedrisko attiecību jomas gada svarīgākais notikums — nozīmīgākās starptautiskās sabiedrisko attiecību balvas IPRA Golden World Awards pasniegšana. Šīs balvas saņēmēji tiek atzīti par visprogresīvākajiem komunikatoriem. Šogad konkursam bija iesniegti vairāki simti komunikācijas kampaņu no 64 pasaules valstīm. Interesanti, ka tikai 44 % uzvarētāju bija no Eiropas, tostarp arī Latvijas komunikācijas aģentūras „A. W. Olsen & Partners” kampaņa. Lūk, pamanāmākās tendences, kas pašlaik ir aktuālas komunikācijas jomā un atspoguļojās šā gada kampaņās. 1. Cīņa par uzticēšanos Virknei kampaņu uzmanības lokā bija uzticēšanās. Daudzās valstīs cilvēki zaudē uzticību valdībai, pašvaldībām, organizācijām un medijiem. Turklāt arvien vairāk organizāciju ir spiestas savā komunikācijas stratēģijā integrēt cīņu ar dezinformāciju. 2. Viedokļu līderi Cīņā par uzticēšanos arvien lielāka loma ir ne tikai pašu organizāciju pārstāvjiem, bet arī viedokļu līderiem, kas no ārienes palīdz nodot vēstījumus noteiktām grupām, daloties ar organizāciju daļā savas autoritātes. Un ne vienmēr tie būs sociālajos tīklos modernie ietekmētāji jeb influenceri: var būt kampaņas, kurās ideāls viedokļa līderis būs ārsts, garīdznieks vai mūziķis. 3. Sabiedrisko attiecību robežu paplašināšanās Tagad sabiedriskās attiecības var ietekmēt ne vien organizāciju reputācijas rādītājus, bet arī finansiālos rezultātus. Turklāt arvien biežāk organizācijas cenšas ar komunikācijas rīku palīdzību nevis vienkārši informēt par kaut ko pēc iespējas plašāku auditoriju, bet gan mainīt tās paradumus un viedokļus. 4. Vairāk uzmanības sociālajai atbildībai  Šogad vairāk nekā līdz šim ir audzis uz sociālo jautājumu risināšanu orientētu, kā arī korporatīvās sociālās atbildības kampaņu skaits. Acīmredzot modē ir nākusi ilgtspējīga attīstība. Tagad ir svarīgi, lai organizācijas salāgotu vārdus ar darbiem — lai tās būtu sociāli atbildīgas ne tikai ...

Latvijas satiksmes drošības kampaņa saņēmusi visprestižāko PR balvu pasaulē

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) 2018. gadā īstenotā kampaņa “Mobilais Saskaņotais Paziņojums” (Three steps to safe roads) saņēmusi zelta godalgu pasaules vislielākajā sabiedrisko attiecību jomas konkursā IPRA Golden World Awards 2019 tradicionālo un jauno mediju integrācijas kategorijā. Starptautiskā konkursa žūrija, kuru veidoja 23 valstu pārstāvji, augsti novērtēja LTAB kampaņas unikalitāti un spēju izmantot jaunās tehnoloģijas autovadītāju ikdienas uzlabošanai.  “LTAB kampaņa šīgada konkursā sacentās ar vairākiem simtiem citu komunikācijas kampaņu no 64 pasaules valstīm. Patīkami, ka nozares profesionāļi un žūrija augsti novērtēja mūsu organizācijas paveikto līdzās tādām pasaulē pazīstamām korporācijām kā Google, Adidas, Coca Cola, Aramco, Ford, Lukoil un citas. Tas pierāda, ka arī Latvijā mēs spējam radīt produktus un pakalpojumus, ko augsti novērtē citur pasaulē,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins. “Ja pasaules vadošie zinātnieki publicē savus pētījumus starptautiskajos recenzējamajos žurnālos, tad komunikācijas nozares speciālistu augstākais darba kvalitātes novērtējums ir starptautiskais IPRA Golden World Awards. Šis ir jau otrais gads, kad mūsu aģentūra iegūst augstāko novērtējumu prestižajā konkursā, kas tikai vairo motivāciju meklēt jaunus efektīvus un radošus komunikācijas uzdevumu risinājumus,” stāsta komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners, kas izstrādāja un realizēja kampaņu “Mobilais Saskaņotais Paziņojums”, partnere Olga Kazaka. Kampaņas videoapraksts: https://ej.uz/3StepsToSafeRoads Par IPRA Golden World Awards Gadskārtējo konkursuIPRA Golden World Awards ir izveidojusi Starptautiskā sabiedrisko attiecību asociācija (IPRA) 1990. gadā, un tajā tiek novērtēti labākie komunikācijas projekti no visas pasaules. Apbalvotie īpaši lepojas ar atzinumu, ka viņu projekti atbilst labākajiem starptautiskajiem sabiedrisko attiecību standartiem. Pastāv daudz valstu un reģionālo konkursu, taču tikai Golden World Awards ...

Influenceru mārketings strauji attīstās, taču ne tajās jomās, kurās gaidījām

Marija Vorkule
A.W.Olsen & Partners projektu vadītāja
Vai influenceri ir tendence, kas 2019. gadā jau ir apnikusi? Ko nozīmē uz 100% izmantot influenceru radīto saturu un kādu atdevi tas var sniegt? Ticēt intuīcijai vai cipariem? Cik rūpīgi ir jādefinē look-a-like auditorija? Par šiem un citiem jautājumiem diskutēja tārgetēšanas eksperti, producenti, un, protams, paši viedokļu līderi konferencē “InstaDay”, kas norisinājās Skolkovo tehnoparkā. Zemāk aplūkoti būtiskākie momenti, par ko diskutēja digitālā mārketinga speciālisti Influenceru mārketings ne tikai aug, bet dara to strauji.  Acīmredzami, influenceru mānija aizkavēsies vēl vismaz uz gadu, par cik no viedokļu līderu radītājām reklāmām pārdošanas apjomi ar katru gadu palielinās – vidēji pusotru līdz divas reizes gadā. Piemēram, saskaņā ar Getblogger.ru datiem, kas ir Krievijas lielākā platforma viedokļu līderu izvēlē, influenceru mārketinga segments pēdējo divu gadu laikā ir pieaudzis aptuveni 6 reizes. Latvijā 2019. gadā influenceru mārketings tika izmantots specifiskām nozarēm priekš Instagram – bankām, produktu ražošanai B2B sektoram, medicīnas centriem un citiem. Mūsu valstī šis reklamēšanas veids neapšaubāmi uzņem apgriezienus, neskatoties uz to, ka daudziem pats vārds “influenceris” jau ir apnicis. Influenceri ir ieradušies uz palikšanu, lai gan jau tuvākajā nākotnē uz skatuves parādīsies arī citas personības Māmiņu blogi, tāpat kā interjera dizaina blogi, vairs nav trendīgi. Vienu brīdi Instagram bija piepildīts ar bērnu preču, izklaižu un ar bērnu audzināšanu saistītām reklāmām. Un, lai gan diskusijas par bērnu tematiku nekļūs mazāk aktuālas, reklāmdevēju interese par influencerēm-māmiņām ir samazinājusies par 3%. Jāpiebilst, ka par šo tēmu komunicējošo blogeru skaits ir samazinājies par 10%. Droši vien blogeru ...

A. W. Olsen & Partners un LTAB kampaņa saņēmusi visprestižāko komunikācijas balvu pasaulē

Latvijas komunikācijas aģentūra A. W. Olsen & Partners ir kļuvusi par pasaules vislielākā sabiedrisko attiecību jomas konkursa IPRA Golden World Awards (GWA) 2019 uzvarētāju aģentūru vidū tradicionālo un jauno mediju integrācijas kategorijā. Apbalvojums ir piešķirts par kampaņu „Trīs soļi pretī ceļu satiksmes drošībai Latvijā”, kas izstrādāta un īstenota pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pasūtījuma. Ar godalgu IPRA GWA jau gandrīz trīsdesmit gadus tiek novērtēti labākie komunikācijas projekti no visas pasaules, ņemot vērā projekta sarežģītību, jaunradi, oriģinalitāti un tamlīdzīgus kritērijus vietējās sabiedrības, valsts, reģiona un pat visas pasaules kontekstā. „Šķiet, ka šogad konkurss ir spēris soli uz priekšu. Mēs redzam arvien radošāku sociālo tīklu izmantojumu un izcilu jaunradi,” norāda Starptautiskās sabiedrisko attiecību asociācijas (IPRA) prezidente un žūrijas priekšsēdētāja Svetlana Stavreva. „Par šo prestižo balvu katru gadu cīnās spēcīgākie pasaules līmeņa komunikatori. IPRA GWA saņemšanu jau otro gadu pēc kārtas mēs uzskatām par apliecinājumu, ka aģentūras A. W. Olsen & Partners pieeja komunikācijas procesiem ir efektīva un progresīva. Piemēram, šogad apbalvotajā kampaņā mēs izmantojām vēstījuma fokusēšanu, dizaina domāšanu, inovāciju ieviešanu procesu atvieglošanai, provokāciju un datu analīzi. Tas mums ļāva saprotami runāt par sarežģītu un ne pašu aizraujošāko tematu, kas ir saistīts ar automobiļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu. Ne velti žūrija uzsvēra jauno un tradicionālo kanālu līdzsvaru mūsu kampaņā, jo šim aspektam mēs pievērsām īpašu uzmanību, saprotot, ka šeit slēpjas liela daļa mūsdienu kampaņu panākumu,” sacīja aģentūras A. W. Olsen & Partners partnere Olga Kazaka. LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins: “LTAB ir ļoti gandarīts par to, ka A.W.Olsen & Partners, ...